دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، همزمان با روز معلم در ایران شماری از معلمان و فرهنگیان در شهرستان الیگودرز، جمعی از کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر واقع در استان خوزستان و تعدادی از کارگران شهرداری شوش در این شهرها، در اعتراض به در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ١٢ اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعی از کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر واقع در استان خوزستان برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران با بیان اینکه خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستیم، افزودند: کارگران در کشت و صنعت کارون دو گروه‌اند یکی کارگران پیمانکاری که به دنبال عقد قرارداد مستقیم هستند و گروه بعد کارگرانی که قرادادی‌اند اما به دنبال عقد قرارداد مستمر و دائم هستند تا امنیت شغلی آن‌ها تامین شود.

کارگران پیمانکاری کشت و صنعت کارون تاکید کردند: از کار با پیمانکاران خسته شده‌ایم بنابراین از مدیریت درخواست داریم به مطالبه قانونی ما پاسخ مثبت دهد.

لازم به ذکر است در مجموعه کشت و صنعت کارون حدود هزار و ۱۰۰ کارگر قراردادی و هزار و ۲۰۰ کارگر پیمانکاری و ۲۶۰ کارگر فصلی شاغل هستند که به دنبال تبدیل وضعیت خود هستند.

تجمع کارگران شهرداری شوش

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماری از کارگران شهرداری شوش، در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای خود، برای چندمین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته کارگران اعتراضات آنها از روز شنبه ۳ اردیبهشت ماه در این شهر ادامه دارد.

یکی از کارگران شهرداری شوش در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان شوش بعد از گذشت ۹ روز از آغاز اعتراض کارگران شهرداری شوش، هنوز پیگیر مطالبات کارگران نیستند.

به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارگران پرداخت سه تا چهار ماه معوقات حقوقی سال گذشته و جاری و تضمین امنیت شغلی کارگران است.

او گفت: بعد از گذشت ۹ روز مسئولان شهرستان همچون روزهای گذشته به مطالبات کارگران شهرداری شوش بی‌توجهی نشان می‌دهند و شاید با این کار می‌خواهند کارگران را از مطالبه‌گری منصرف کنند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران، با انتقاد از برخی مسئولان نهادهای دولتی همانند فرمانداری و اداره کار، درباره برخورد شهرداری با کارگران تصریح کرد: شهرداری به جای پرداخت حقوق کارگران آن‌ها را تهدید به اخراج می‌کند و از تعدادی از کارگران نیز طرح شکایت کرده و از آنها تعهد گرفته است.

او با بیان اینکه مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی در پرداخت حقوق و مزایای کارگران ایجاد کرده است، افزود: سرگردانی کارگران شهرداری شوش ادامه دارد.

تجمع معلمان و فرهنگیان شهرستان الیگودرز

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با روز معلم در ایران شماری از معلمان و فرهنگیان شهرستان الیگودرز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

فرهنگیان حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی ابراهیم محمودی معلم بازداشتی شدند.

 

 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل