یگان ویژه نیروی انتظامی «۳۰۰ میلیارد تومان» تجهیزات جدید دریافت می‌کند

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی (فراجا) می‌گوید ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید از جمله ۵۲۷ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت به یگان‌های عملیاتی این شاخه از نیروهای مسلح تحویل می‌شود.

قاسم رضایی روز چهارشنبه ۱۸ خرداد در جمع خبرنگاران مدعی شد که این اقدام با هدف «تقویت امنیت کشور» انجام گرفته است، زیرا الحاق این تجهیزات به اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های پلیس می‌انجامد.

این فرمانده نظامی افزود که بخشی از تجهیزات یاد شده علاوه‌بر کمک به ارتقاء تحرک یگان‌های عملیاتی فراجا، باعث «خودحفاظتی» نیروهای پلیس در صحنه‌های ماموریتی می‌شود.

یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بویژه با کوتاه‌تر شدن فاصله اعتراضات مردمی در سراسر ایران، از عوامل و نهادهایی بوده است که همواره در کنترل یا مدیریت تجمعات اعتراضی نقش چشمگیری داشته و مجهز به آخرین وسایل و تجهیزات سرکوب است.

در تازه‌ترین نمونه، گزارش‌های متعددی از استقرار یگان ویژه برای برقراری جو امنیتی و سرکوب معترضان در آبادان در پی فرو ریختن برج متروپل منتشر شد.

در همین زمینه، یکی از فرماندهان نیروی انتظامی روز هشتم خرداد ادعا کرده بود که دلیل استقرار این یگان «کمک به مردم آسیب‌دیده» است.

این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که ویدئوهای منتشر شده شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و حتی گزارش‌های رسمی نیز حاکی است که در آبادان نیروهای یگان ویژه به سوی برخی معترضان گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کرده و برای سرکوب ناآرامی‌ها متوسل به خشونت شده‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل