اجرای حکم اعدام ۸ زندانی در زندان های عادل آباد شیراز، کرمانشاه،زنجان و زاهدان

 

اجرای حکم اعدام ۴ زندانی در زندان عادل آباد شیراز

خبرگزاری هرانا – حکم ۴ زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، چهار زندانی در زندان شیراز اعدام شدند.

هویت ۳ تن از این زندانیان “فهیم ولی الله دینی، تبعه کشور افغانستان، مجتبی علی نظر، اهل مرودشت و علی‌کرم کیانپور، ۳۷ ساله و اهل داراب” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «مجتبی علی نظر از حدود چهار سال پیش به اتهام قتل در زندان به‌سر میبرد و علی کرم کیانپور نیز از حدود پنج سال پیش به اتهام قتل بازداشت شده بود».

دو زندانی دیگر نیز با اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

در این گزارش به هویت چهارمین زندانی اعدام شده اشاره‌ای نشده است.

همزمان با این شهروندان، حکم اعدام یک زندانی دیگر به نام جمعه ماککی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان شیراز به اجرا درآمد.

 

اجرای حکم اعدام یک سرباز وظیفه در کرمانشاه

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۲۲ خردادماه، حکم اعدام یک سرباز وظیفه در کرمانشاه اجرا شد. این سرباز پیشتر از بابت اتهام قتل فرمانده خود که در میدان تیر پادگان رخ داده بود، به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، خبرگزاری آفتاب نیوز از اجرای حکم یک سرباز وظیفه که به اتهام قتل فرمانده خود به اعدام محکوم شده بود در روز یکشنبه ۲۲ خردادماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این سرباز وظیفه که محمد کیانی ده‌کیانی نام دارد، مورخ ۱ اردیبهشت ماه ۹۹ عازم خدمت اجباری سربازی در کرمانشاه شد. این سرباز در روز‌های پایانی ماه ششم که تازه از مرخصی برگشته بود به میدان تیر فراخوانده می‌شود و مقاومتش برای نرفتن بی‌نتیجه می‌ماند. آن‌طور که خانواده این سرباز به نقل از فرزندشان نقل می‌کنند، پس از شدت‌گرفتن مشاجره و فشار‌های مختلف به این سرباز، او تیری به سمت فرمانده‌اش شلیک می‌کند که به دست فرمانده می‌خورد، در این مرحله فرمانده دست به سمت کلت کمری‌اش می‌برد و سرباز ترسیده و هاج‌و‌واج مانده، شلیک دیگری می‌کند که این بار به شکم فرمانده می‌خورد. رساندن فرمانده از میدان تیر به پادگان و بعد انتقال او با یک تاکسی به بیمارستان، باعث خون‌ریزی فراوانی می‌شود و این فرمانده چندروز بعد جان خود را از دست می‌دهد.

سرباز همان روز بازداشت می‌شود و در اعترافات اولیه، دلیل این اقدام را خصومت شخصی عنوان می‌کند که وکیل‌اش البته آن‌ را نادرست و حاصل فشار‌های ساعات پس از حادثه عنوان می‌کند. وی پس از محاکمه به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

در این گزارش آده است، خانواده این سرباز؛ ساکن روستایی در خوزستان، نه سوادی برای پیگیری این موضوع داشتند و نه توان مالی برای دنبال‌کردن پرونده. آن‌طور که نزدیکان این سرباز می‌گویند، گروهی از بزرگان این طایفه چندین بار از روستایی در خوزستان عازم کرمانشاه شدند و درخواست بخشش و پرداخت دیه کردند، اما خانواده مقتول یک خواسته مشخص داشتند؛ اینکه مقتول، “شهید” اعلام شود. در این بین بنیاد شهید هم حاضر به چنین کاری نشد و خانواده مقتول رضایت ندادند.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان زاهدان

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز دوشنبه ۲۳ خرداد، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد.

 هویت این زندانی “ولی محمد ریگی (گنگوزهی) حدودا ۶۲ ساله، فرزند خداداد، متاهل و ساکن زاهدان” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، آقای ریگی از چند سال پیش به اتهام قتل بازداشت و دوران محکومیت خود را در بند ۳ زندان زاهدان سپری میکرد و روز یکشنبه ۲۲ خرداد، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان زنجان

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۲۱ خرداد، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان زنجان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، دو زندانی در زندان زنجان اعدام شد.

هویت این دو زندانی “تورج کشاورز، اهل همدان و علی سمندرنژاد، ۴۵ ساله و اهل هشترود” عنوان شده است.

همچنین به نقل از یک منبع مطلع آمده است: تورج کشاورز دارای دو فرزند و او پیش از زندان به عنوان راننده کامیون مشغول به کار بود و علی سمندنژاد نیز از چهار سال پیش به اتهام حمل ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در زندان بود.

براساس این گزارش دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند نیز جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل