گزارشی از آخرین وضعیت عالیه مطلب زاده در زندان قرچک ورامین

خبرگزاری هرانا – عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، دوران محکومیت ۳ ساله خود را در زندان قرچک ورامین سپری می کند. در این گزارش به جزئیات پرونده جدیدی که در دوران حبس برای خانم مطلب زاده گشوده شده، پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری میکند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص پرونده ای که اخیرا در دوران حبس گشوده شده برای خانم مطلب زاده به هرانا گفت: «این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو بخش قلعه نو شهرری از بابت اتهام غیبت در دوران مرخصی در حال رسیدگی است.»

این منبع در ادامه افزود: «عالیه مطلب زاده در تیرماه سال گذشته در زندان اوین، به ویروس کرونا مبتلا شد و تمامی مدارک مربوط به تست کرونا به تایید پزشکی قانونی رسید. مجددا در اسفند ماه در زندان قرچک ورامین، به ویروس کرونا مبتلا شد و در زمان ارائه مدارک مربوط به تست کرونا جهت تائیده پزشکی قانونی با تعطیلات نوروز مصادف شد و بعد از اتمام تعطیلات، در تاریخ ۱۶ فروردین عالیه مطلب زاده در طول مسیر به زندان قرچک ورامین دچار ضعف بدنی شدند و به یکی از بیمارستانهای اطراف جنوب تهران مراجعه کرد و دکتر متخصص ۳ روز استراحت تجویز کرد. تمامی مدارک پزشکی و پزشکی قانونی طی لایحه ای به دادیاری زندان ارائه شد. ولی در طول دو جلسه برگزار شده در دادگاه، دادیاری زندان همکاری نکرده و هیچ یک از لایحه های داده شده را به دادگاه ارائه نکرده است و در این شکایت عنوان شده است در هر نوبت از مرخصی فقط پنج روز مورد تائید ما بوده است، در صورتی که تمامی مراحل مرخصی تلفنی و شفاهی صورت گرفته است و حالا زندان می گوید این روزهای مرخصی را غیببت محسوب می کند، همچنان پرونده در حال رسیدگی است.»

پیشتر هرانا از گشایش پرونده جدیدی علیه خانم مطلب زاده در دوران حبس خبر داده بود. همچنین این زندانی به مدت ۶ ماه از اعزام به مرخصی محروم شده است.

خانم مطلب زاده در تاریخ ۲۳ فروردین امسال به همراه نرگس محمدی، فعال حقوق بشر بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

عالیه مطلب زاده در تاریخ ۶ آذرماه سال ۹۵ در پی احضار تلفنی به وزارت اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

وی در سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر عینا تایید شد. در دادنامه صادره، مصداق اتهامات مطروحه علیه خانم مطلب زاده، «راه اندازی و شرکت در کارگاه های توانمندسازی زنان در خارج از کشور (گرجستان)» عنوان شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

وی نهایتا در تاریخ ۲۰ مهر ۹۹، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد و دیماه سال گذشته به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل