مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران، قربانی نگاهِ امنیتی به محیط زیست شد

رادیو فردا

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، از برکناری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داده است.

جایگزین قطعی آقای محمودی هنوز مشخص نشده، اما علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علیرضا مزینانی را به عنوان سرپرست تعیین کرده است.

اگرچه ایرنا می‌نویسد از تلاش‌های آقای محمودی قدردانی شده، اما ویدیویی کوتاه از جلسه‌ای منتشر شده که در آن مدیرکل سابق به سرپرست فعلی اشاره می‌کند و می‌گوید به احترام او در این جلسه حاضر شده است.

آقای محمودی در این ویدئو از آنچه رعایت نشدن آداب تعویض خود می‌نامد، انتقاد می‌کند و خطاب به رئیس دفتر علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید سازمان خانه اوست و غریبه شما هستید.

بنابر خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به مدیرکل پیشین تنها ۳۰ دقیقه فرصت داده می‌شود تا محل مأموریت را رها کند و خودش را برای جلسه تودیع و معارفه به دفترش برساند.

مدیرکل پیشین حفاظت محیط‌زیست در این جلسه از پرداخت نشدن مواجب محیط‌بانان گلایه می‌کند و می‌پرسد پول‌های این‌ها کجا می‌رود.

سعید محمودی در این ویدئو، مقام‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست را به انتقام‌گیری از خودش متهم کرده است. او در جایی هم مسئول حراست این سازمان مسعود بنام را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید همکارانش اطمینانی به حرف‌های مسئول حراست ندارند.

حرف‌های آقای بنام در این ویدئو موجود نیست، اما خبرگزاری ایرنا به نقل از او انجام فرایند انتخاب و انتصاب مدیران را بر اساس هماهنگی با مراجع امنیتی و مرتبط عنوان کرده است.

ایرنا همچنین بدون نام بردن از انتشار ویدیوی حرف‌های سعید محمودی مدیرکل پیشین سازمان حفاظت محیط زیست با حروف درشت آقای محمودی را به آنچه برخورد غیرقانونی، غیر اداری و خلاف عرف سازمانی نامید، متهم کرده و نوشته است که این موضوع در دست بررسی حراست سازمان حفاظت محیط زیست و مراجع به نوشته این خبرگزاری ذی‌صلاح است.

سعید محمودی که در رشته تغییرات اقلیمی تحصیل کرده است، کار خود را با محیط‌بانی آغاز کرد و در دوران ریاست معصومه ابتکار بر این سازمان به مدیرکلی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب شد.

جلوگیری از تخریب و تعرض به اشترانکوه و دریاچه گهر، تعطیلی کارخانه فارسیت دورود به علت استفاده از آزبست، پافشاری بر نصب الکترو فیلتر واحد ۳ کارخانه سیمان دورود، تهیه طرح جامع مدیریت تالاب‌های بین‌المللی هامون، تهیه طرح مکانیزم وقوع گرد و غبار در سیستان و ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان «ذخیره‌گاه زیست‌کره» در فهرست یونسکو از جمله اقدامات او در این سازمان بوده است.

در گفت‌وگو با زینب رحیمی خبرنگار محیط زیست در تهران، از او درباره چرایی این برکناری با توجه به سوابق آقای محمودی پرسیده‌ایم.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل