پخش زنده مراسم تشییع دختر دوگین از خبرگزاری وابسته به بسیج

تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج در اقدامی کم‌سابقه، مراسم تشییع دختر الکساندر دوگین، معروف به «مغز متفکر پوتین»، را به طور زنده و مستقیم پخش کرد.

تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی این مراسم را روز سه‌شنبه همزمان با پخش آن در سراسر روسیه پخش کرد.

پخش این برنامه به صورت زنده از مسکو در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان بازتاب یافته است.

رسانه‌های روسیه روز یک‌شنبه، ۳۰ مرداد، گزارش دادند که داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین، متفکر ملی‌گرای هوادار پوتین، در انفجار خودرو در نزدیکی مسکو، پایتخت، کشته شده است.

گزارش‌های متعدد منتشره در غرب و روسیه حاکی است که هدف انفجار که شامگاه شنبه، ۲۹ مرداد، رخ داد، کشتن خود دوگین بود، اما او در خودرو نبود و از این سوء قصد جان به در برد.

در فیلم‌هایی از محل انفجار آقای دوگین دیده شد که به حالت شوکه در کنار اتومبیل سوخته شده، ایستاده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه ۳۱ مرداد سرویس مخفی اوکراین را به کشتن داریا دوگینا، دختر ناسیونالیست افراطی روسیه، متهم کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، این اقدام را «شیطانی» خوانده است.

در مقابل برخی از سرویس‌های اطلاعاتی غربی اشاره کرده‌اند که این سوء‌ قصد کار خود سرویس امنیت روسیه بوده است.

پیش از پخش زنده مراسم تشییع داریا دوگینا از تلویزیون اینترنتی دانشجو، خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت در ایران نیز این اتفاق را از زوایای مختلف و به طور گسترده پوشش داده بودند.

جمهوری اسلامی به‌ویژه در سال‌های گذشته بیش از پیش به حکومت ولادیمیر پوتین در مسکو نزدیک شده و از سیاست «نگاه به شرق» در مقابل رابطه با غرب دفاع کرده است.

از: رادیو فردا

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل