«دختر آبـی» و «وریــا» خط قرمز روی سکوها

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و الزام فیفا برای حضور زنان در بازی‌های لیگ، روز پنج‌شنبه در بازی استقلال و مس، زنان توانستند هر چند محدود در استادیوم حضور یابند. اما زنان در شرایطی برای اولین بار برای تماشای بازی‌های لیگ برتر به ورزشگاه رفتند که باید و نباید‌هایی داشتند.

روزنامه شرق در گزارشی به اتفاقات روی سکوها در بازی استقلال و مس پرداخت و از قول نگار ۳۵‌ساله که در ورزشگاه حضور داشت، نوشت: «به ورزشگاه که رسیدیم، چند نفری از مسئولان فدراسیون فوتبال آمدند‌ و برای‌مان حرف زدند و گفتند اسمی از سحر خدایاری، دختر آبی و البته وریا غفوری نیاورید. آنها را تشویق نکنید تا دردسری درست نشود و بتوانیم برای بازی‌های بعدی هم مجوز ورود را راحت بگیریم».

برخلاف توصیه‌های اولیه که اسمی از دختر آبی و وریا غفوری نباشد، دخترانی که به ورزشگاه رفته بودند، هر دو را تشویق کردند. اول جای خالی سحر و در دقیقه ۲۱، هم‌صدا با تماشاگران مرد، وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال را تشویق کردند: «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت». در این لحظه روی سکو دوگانگی شکل گرفته بود. آن‌هایی که با کاور‌های مشخصی به اسم همیار هوادار حضور داشتند، به مخالفت با افرادی پرداختند که در حمایت از وریا شعار می‌دادند.

نگار در مورد اینکه چه تعداد از افرادی که روی سکو بودند، به‌صورت گزینشی آمده بودند؟ می‌گوید: «راستش را بخواهید، عدد دقیقی وجود ندارد، ولی می‌دیدم افرادی که به‌عنوان همیار هوادار آمده بودند، مدام از لیست حرف می‌زدند. مثلا می‌گفتند از لیستی که من داده بودم، چند نفر را خط زدند. آخر بازی هم یکی از این همیار‌ها سمت یکی از تماشاگران رفت و گفت اگر از لیست من آمده‌ای موقع خروج فلان‌جا منتظر بمان تا با بقیه برویم».

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل