پدر مهسا امینی: من و دایی مهسا را تهدید کرده‌اند که با صداوسیما مصاحبه کنیم

ایران اینترنشنال

در حالی که رسانه‌های امنیتی و حکومتی از جمله صداوسیما در روزهای اخیر اعترافات اجباری برخی بستگان کشته‌شدگان اعتراضات سراسری را منتشر کرده‌اند، امجد امینی، پدر مهسا امینی، از تهدیدهای مقام‌های امنیتی علیه او و برادر همسرش برای انجام مصاحبه با صداوسیمای جمهوری اسلامی خبر داد.

امجد امینی در گفت‌وگویی که روز چهارشنبه در پایگاه خبری مستقل‌نیوز منتشر شد، گفت: «آقایان حتی من و برادر همسرم را هم تهدید کردند که شما باید بیایید با صداوسیما مصاحبه کنید!»

او گفت: «صداوسیمای جمهوری اسلامی آخرین رسانه‌ای بود که با من تماس گرفت که من صراحتا به آن‌ها گفتم تحت هیچ شرایطی با صداوسیما مصاحبه نمی‌کنم؛ بعد سه هفته به من زنگ زدند و انتظار داشتند حرف بزنم! به آن‌ها گفتم اصلا چه دلیلی دارد با شماها مصاحبه کنم؟»

پدر مهسا امینی درباره این که خبرنگاران صداوسیما چه خواسته‌ای از خانواده مهسا داشتند، گفت: «اصلا اجازه حرف زدن به صداوسیما را ندادم تا بخواهند درخواستی داشته باشند.»

او همچنین درباره گزارش نهایی پزشکی قانونی که مرگ مهسا امینی را به علتی غیر از ضربه اعلام کرد، گفت: «بنده به هیچ عنوان نظر پزشکی قانونی را قبول ندارم. من روزی که خواستم جنازه را از پزشکی قانونی تحویل بگیرم، اجازه ندادند من دخترم را ببینم؛ حتی یکی از پزشکان پزشکی قانونی با من درگیر شد.»

پدر مهسا امینی گفت: «من از معاون پزشکی قانونی خواهش کردم که اجازه بده دخترم را ببینم اما اجازه نداد. جواب معاون پزشکی قانون به من این بود: من هر چه دلم بخواهد، هر چه را به صلاح مملکت باشد می‌نویسم. به تو هم هیچ ربطی ندارد!»

امجد امینی بار دیگر با تاکید بر این که مهسا بر اثر ضرب و جرح ماموران گشت ارشاد جان خود را از دست داده، اعلام کرد: «به گفته چند دختری که در داخل ون همراه مهسا بودند و به بیمارستان آمده بودند، مهسا به ماموران گفته بود خواهش می‌کنم من را ول کنید، من اینجا غریب هستم و برادرم سنش کم است، گم می‌شود. اجازه بدهید من بروم که در همان حین ماموران گشت ارشاد شروع به کتک زدن مهسا در داخل ون کردند.»

او گفت: «اگر واقعا دوربینی بر لباس یا در داخل ون وجود نداشته چرا چنین دروغی را به دختر خاله‌اش گفتند که تو آن‌طرف بایست تا در دوربین ما نباشی …؟! از سوی دیگر، وقتی درخواست بررسی دوربین‌های داخل ون را کردم به من گفتند در همان حین ،شارژ دوربین‌ها تمام شده و دوربین نتوانسته لحظاتی را که مهسا داخل ون بوده است، ضبط کند. شواهد نشان می‌دهد اتفاقا در داخل ون دوربین وجود داشته و تمام دقایقی که دختر من داخل آن ماشین بوده، ضبط شده است.»

پدر مهسا امینی اضافه کرد: «من خودم با چشمانم دیدم که خون بسیار زیادی از چشم، گوش و گردن آمده بود؛ سمت چپ بدن مهسا سیاه و کبود شده بود! سوال من این است که اگر دختر من به مرگ طبیعی مرده است چرا آثار ضرب و شتم و کبودی بر روی بدن او وجود داشت؟ من بارها این سوالم را مطرح کردم که تا به الان هیچ جوابی به من ندادند.»

سازمان پزشکی قانونی، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در روزهای اخیر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کشته‌ شدن مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

گزارش منتشر شده از سوی پزشکی قانونی در حالی است که تصاویر سی‌تی‌اسکن مهسا امینی که در اختیار ایران‌اینترنشنال قرار گرفته بود، نشانگر شکستگی جمجمه در سمت راست سر او در اثر عوارض ناشی از ضربه مستقیم به جمجمه است.

همچنین این تصاویر نشانگر وجود ترشحات و خون در ریه مهسا بود که به گفته پزشکان، تجمع مایعات در ریه، ناشی از ورود به کما در پی ضربه سنگین به سر او بوده است.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال گزارش دادند مهسا امینی در زمان انتقال به بیمارستان کسری در حدود ساعت ۱۱ شب به هیچ محرکی پاسخ نمی‌داده و مرگ مغزی کامل اتفاق افتاده بوده است.

بر اساس اعلام این منابع، ریه‌های مهسا پر از خون شده و کاملا مشخص بوده که «بیمار قابل احیا نیست.»

بیمارستان کسری نیز پس از اعلام خبر جان باختن مهسا امینی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد او بدون «علائم حیاتی» و در حالت «مرگ مغزی» به این بیمارستان منتقل شده و ۴۸ ساعت پس از احیا، بار دیگر دچار ایست قلبی شده و درگذشته است.

این در حالی است که بیمارستان کسری در نتیجه فشار نیروهای امنیتی مجبور به حذف اطلاعیه خود از شبکه‌های اجتماعی شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل