آلمان و اتحادیه اروپا در حال بررسی طبقه‌بندی سپاه پاسداران به عنوان سازمان‌ تروریستی هستند

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان اعلام کرد این کشور و اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

بائربوک روز یکشنبه هشتم آبان به شبکه تلویزیونی آ.ار.د گفت: «هفته گذشته به صراحت گفتم که ما یک بسته جدید تحریمی را آماده می‌کنیم و این که چگونه می‌توانیم سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه‌بندی کنیم.»

این اظهارات وزیر خارجه آلمان یک روز پس از آن است که حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، شدیدا مردم ایران به ویژه دانشجویان را تهدید کرد که دست از اعتراضات خود بردارند.

در حالی که با وجود تجمع‌های حکومتی و تهدیدهای مقامات حکومت برای پایان دادن به خیزش مردمی کارساز نبوده، فرمانده سپاه پاسداران خطاب به مردم گفت: «دیگر به خیابان نیایید.»

احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا در حالی است که پیشتر موضوع طبقه‌بندی این نیرویی نظامی در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی وزارت خارجه آمریکا، به یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات احیای برجام تبدیل شده بود.

با وجود اصرار مقام‌های جمهوری اسلامی، مقام‌های دولت جو بایدن اعلام کردند که سپاه از این فهرست خارج نخواهد شد.

مذاکرات احیای برجام از زمان ارائه دومین پاسخ جمهوری اسلامی به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا متوقف شده و به گفته وزیر خارجه آلمان، اکنون هیچ مذاکره‌ای درباره در این باره وجود ندارد.

روابط تهران و برلین در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی تیره شده و روز پنجشنبه گذشته، بلافاصله پس از احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه ایران، سفیر جمهوری اسلامی در برلین نیز به وزارت خارجه آلمان احضار شد.

اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر در دو نوبت، تحریم‌هایی را به دلیل سرکوب خیزش مردمی به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و همچنین ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، علیه تهران وضع کرده است.

همچنین آلمان پیشتر حزب‌الله لبنان را که تحت حمایت جمهوری اسلامی است در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل