وزیران خارجه گروه۷ تلاش برای سرکوب خشونت‌بار خیزش مردم علیه جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنند

وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه ۱۲ آبان گفت نه فقط زنان، که همه اقشار جامعه ایران می‌گویند «دیگر بس است» و آن‌ها نیز مانند کشورهای دیگر خواهان آزادی هستند.

آنالنا بائربوک این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه هفت در آلمان بیان کرد.

او گفت: «کاری که ما می‌خواهیم در گروه هفت انجام بدهیم این است که با اعمال تحریم‌ها، اعطای سرپناه به کسانی که نیاز به حفاظت بالایی دارند و همچنین مطرح کردن قساوت‌ها در دایره سازمان ملل، حمایت خود را از مردم ایران یکپارچه کنیم».

آنتونی بلینکن نیز در این زمینه به موضوع فناوری اشاره کرد و گفت باید با کمک هم اطمینان حاصل کنیم که ایرانی‌ها قادر خواهند بود با یکدیگر و همچنین با جهان خارج ارتباط داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «فناوری موضوعی محوری است و باید اطمینان پیدا کنیم که هیچ مانعی وجود نخواهد داشت، به‌گونه‌ای که افرادی که نیازمند فناوری و خواهان استفاده از آن هستند، به آن دست پیدا کنند. این بخشی از کاری است که ما انجام می‌دهیم».

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت از روز پنج‌شنبه نشست دو روزه‌ای را در شهر مونستر آلمان آغاز کردند که یکی از محورهای اصلی آن، بررسی سرکوب خشونت‌بار اعتراضات در ایران است.

برخی از کشورهای گروه هفت از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا و همچنین اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر تحریم‌های جدیدی علیه نهادهای امنیتی و مقامات ایرانی که در این سرکوب‌ها دخالت دارند وضع کرده‌اند.

از: رادیو فردا و ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل