نگهداری علیرضا مددی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اوین

نگهداری علیرضا مددی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اوین

طبق اطلاع «ایران وایر» در پی تجمع اعتراضی دانشجویان و استادان دانشگاه «علوم پزشکی تهران» در روز چهارشنبه ۱۱ آبان «علیرضا مددی» دانشجوی دوره تخصص جراحی این دانشگاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. 

پیش‌تر خبرها حاکی از ناپدیدی این دانشجو پس از تجمع اعتراضی و بی‌خبری از وضعیت او بود. 

«ایران وایر» تایید می‌کند که این دانشجو پس از تجمع اعتراضی دانشجویان و استادان دانشگاه در بیمارستان «امام خمینی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. در عین‌حال طی یک هفته گذشته پیگیری‌هایی که برای آزادی او در جریان بود، بی‌نتیجه مانده است. 

دانشجویان و اساتید این دانشگاه روز ۱۱ آبان تجمع اعتراضی برگزار کردند که تصاویری از اعتراض‌های آن‌ها و شعارهای‌شان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. معترضان در اعتراض به بازداشت دانشجویان و برخورد امنیتی با کادر درمان و حضور این نیروها در بیمارستان‌ها در پی اعتراضات سراسری در پی قتل «مهسا امینی» شعار می‌دادند: «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد.»

طی اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ شمار بالایی از دانشجویان مورد بازداشت قرار گرفته‌اند؛ بسیاری از آن‌ها در تجمعات اعتراضی بازداشت شده‌اند و گروهی دیگر در منازل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. 

هنوز آمار و اسامی دقیقی از شمار دانشجویان بازداشتی وجود ندارد و مقامات مسئول نیز از ارائه اطلاعات درباره بازداشتی‌ها سر باز می‌زنند. همین مساله باعث شده است که خانواده‌های بازداشتی‌ها روزها و بلکه هفته‌ها بدون هیچ خبری از عزیزان خود، مقابل دادسراها و زندان‌های شهرهای مختلف، سرگردان باشند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل