کشته شدن یک کولبر به دست نیروهای هنگ مرزی در «بیوران»

 
هیمن حمزه، شهروند اهل روستای «بیوران» روز جمعه در حین یورش نیروهای هنگ مرزی به این روستا بر اثر اصابت گلوله  جان باخت
هیمن حمزه، شهروند اهل روستای «بیوران» روز جمعه در حین یورش نیروهای هنگ مرزی به این روستا بر اثر اصابت گلوله جان باخت

هیمن حمزه، شهروند اهل روستای «بیوران» روز جمعه در حین یورش نیروهای هنگ مرزی به این روستا بر اثر اصابت گلوله  جان باخت و این باعث خشم و اعتراض گسترده اهالی این روستا شد تا آنجا که به پایگاە بسیج این روستا یورش بردە و آن را  به آتش کشیدند.

به گزارش «شبکه حقوق بشر کردستان»، روز جمعه ۲۰ آبان، نیروهای هنگ مرزی سردشت به بهانه توقیف بار کولبران به روستای «بیوران» سردشت استان آذربایجان‌غربی یورش بردند و بدون ارائه حکم قضایی درصدد ورود به منازل مسکونی شهروندان این روستا شدند.

این نیروها با ساکنین این روستا درگیر و از فاصله نزدیک آنها را هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه آن یک شهروند به نام هیمن حمزه، ۳۰ ساله و پدر دو فرزند با اصابت یک گلوله به سینه‌اش کشته شد. آمنه حمزه، خواهر این شهروند نیز در اثر تیراندازی زخمی شده و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

کانال تلگرانی رسانک،‌ رسانه جمعی از فعالان حقوق بشر بلوچ از همین حمزه به عنوان کولبر یاد کرده است.

جسد هیمن حمزه عصر روز جمعه از پزشکی قانونی سردشت به روستای بیوران انتقال و با حضور صدها شهروند با سر دادن شعار «شهید نمی‌میرد» به خاک سپرده شد.

در سال‌های اخیر مسئله کولبری از موضوعات پر بحث بوده و تعداد زیادی از آن‌ها در سال‌های اخیر با شلیک نیروهای نظامی ایرانی کشته و یا زخمی شدند. به دلیل مشکلات معشیتی بسیاری از مردم مناطق مرزی به کولبری پناه می‌برند که عواقب ناگواری دارد. بسیاری از آن ها اگر از گزند خطرات طبیعی عبور کنند با شلیک نیروهای مرزبانی کشته و یا زخمی می‌شوند.

از: ایران وایر 

 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل