رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: در پی راهی برای استفاده گردشگران خارجی از آب‌های گرم کیش

kish

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران روز چهارشنبه، ۱۱ دی‌ماه، ضمن اعلام موجودیت کمیته‌ای برای تسهیل صدور ویزا برای گردشگران خارجی‌ اشاره کرد که باید راهی برای استفاده این گردشگران از آب‌های خلیج فارس پیدا شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری خبر داد که «کمیته‌ای با حضور نمایندگان ارگان‌های مسئول برای آسان‌سازی روند صدور روادید گردشگران خارجی در کشور تشکیل شده است».

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه از «صف گردشگران علاقه‌مند به سفر به ایران در کشورهایی چون آلمان و ایتالیا» سخن گفته و بر «فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای میزبانی» این گردشگران تاکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علت سفر گردشگران خارجی از کشورهای روسیه و اوکراین به دوبی را «دسترسی به آب‌های گرم» عنوان کرده و گفت: «باید راهی پیدا کنیم که این گردشگران بتوانند برای تفریح از آب‌های گرم خلیج فارس در کیش استفاده کنند.»

آقای نجفی افزوده است که «اگر بتوانیم این راهکار را بیابیم این امر برای سفر به کیش در گردشگران خارجی انگیزه ایجاد می‌کند».

اندکی پس از وقوع انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی و با اجباری شدن حجاب در ایران، استفاده گردشگران خارجی از امکانات توریستی و تفریحی در شمال و جنوب ایران که تا پیش از آن رواج داشت ممنوع شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، همواره بر ضرورت جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت توریسم در ایران تاکید کرده است.

صدها میلیارد دلار گردش سرمایه و درآمد سالانه صنعت توریسم و گردشگری در جهان است و تعدادی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و امارات متحده عربی، سهمی چندین میلیارد دلاری از این گردش سرمایه دارند.

محمدعلی نجفی ابتدا قرار بود تا به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی مشغول به کار شود اما مجلس شورای اسلامی به او رأی اعتماد نداد.

رئیس جمهور سپس آقای نجفی را به معاونت خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد.

از آن هنگام تاکنون، برخی سخنان آقای نجفی از جمله درباره بی‌اشکال دانستن کشیدن قلیان توسط زنان با واکنش نمایندگان مجلس و رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا روبه‌رو شده است.
از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل