واکنش آمریکا به بازداشت وریا غفوری: ابراز نظر مسالمت‌آمیز نباید هیچگاه جرم محسوب شود

 وریا غفوری

وریا غفوری

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید: « آزادی بیان و ابراز نظر مسالمت‌آمیز نباید هیچگاه جرم محسوب شود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره دستگیری وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان به صدای آمریکا گفت: « گزارشها از دستگیریهای دسته جمعی، محاکمه‌های صوری و صدور احکام مرگ برای تظاهرکنندگان، کماکان مایه نگرانی دولت بایدن است.»

این سخنگو، عملکرد جمهوری اسلامی را با هدف ارعاب مردم و سرکوب اعتراض ارزیابی کرده و گفت: «متأسفانه این جدیدترین تاکتیک رژیم ایران در سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان» است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «نظام حاکم بر ایران باید به خواسته‌های مردم گوش کند نه آن که آنها را به گلوله ببندد یا فله‌ای دستگیر کند.»

وریا غفوری بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال تهران، پنجشنبه سوم آذر به اتهام «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران» و «تبلیغ علیه نظام» توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. گفته می‌شود که او در یکی از استوری‌های خود در اینستاگرام، از عنوان «بی‌شرف» برای تیم ملی فوتبال ایران استفاده کرده بود.

وریا غفوری که کُرد است، از معدود بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شود که بارها ضمن انتقاد از حکومت، با اعتراضات مردمی همراهی کرده است. او از هنگام آغاز جنبش اعتراضی کنونی، در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به شدت از رفتارهای حکومت انتقاد کرده است.

وریا غفوری به واسطه شهامت و جسارت خود از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است و یکی از منتقدان صاحب‌نام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

از: صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل