وکیل محمد حسینی جزئیاتی از «شکنجه شدید» او منتشر کرد؛ انتشار ویدیوهایی از زندان زنان قرچک در رسانه‌های سپاه

محمد حسینی

سیدمحمد حسینی در محکمه قوه قضائیه متهم به افساد فی الارض و محکوم به اعدام، به خاطر مجرم شناخته شدن برای اتهام قتل روح الله عجمیان بسیجی کشته شده در مراسم چهلم حدیث نجفی

بی بی سی فارسی

علی شریف‌زاده اردکانی وکیل محمد حسینی، از متهمان پرونده قتل یک بسیجی در کرج می‌گوید موکلش در زندان به شدت شکنجه شده است. پیشتر گزارش‌هایی از شکنجه و تعرض به زندانیان در ایران منتشر شده بود. همزمان خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه با انتشار تصاویری از زندان قرچک ورامین منکر شکنجه زندانیان شد.

ساعاتی پیش علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری، با اعلام شکنجه محمد حسینی موکلش، در توییتر نوشت که «موفق شده در زندان با محمد حسینی دیدار کند».

آقای شریف‌زاده نوشت: «با سید محمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم روایتش همه اشک بود. از شکنجه ، ضرب وشتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی ، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمتهای مختلف بدن، مردی که اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد.»

محمد حسینی متهم ردیف دوم پرونده قتل یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان است که در حمله نیروهای امنیتی به شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم حدیث نجفی کشته شد.

او متهم به افساد فی الارض بود و به اعدام محکوم شده است.

پدر و مادر محمد حسینی فوت کرده‌اند. به همین خاطر خانواده‌ متهمانِ دیگر این پرونده با اعلام این موضوع درباره وضعیت پرونده آقای حسینی اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

اکنون آقای شریف‌زاده اردکانی در توییتر در پاسخ به کاربران نوشته است که جهت فرجام خواهی حکم اعدام، وکالتنامه‌ای را با آقای حسینی امضا کرده است.

ویدیوی تسنیم و گزارش‌ها از شکنجه زندانیان

اکنون در واکنش به اخبار شکنجه و آزار زندانیان، خبرگزاری تسنیم ویدیویی را از زندان زنان منتشر کرده که در آن مصاحبه شوندگان موضوع شکنجه و تعرض را رد می‌کنند.

مشخص نیست چه نهادی و چگونه اجازه حضور در زندان قرچک را پیدا کرده است.

تصویر مصاحبه شوندگان نیز در این ویدیو محو شده است. مصاحبه شوندگان در این ویدیو تاکید می‌کنند در این زندان هیچ مردی رفت و آمد ندارد.

نمایش اعترافات متهمان در جمهوری اسلامی ایران یا مصاحبه با زندانیان از اولین سال‌های حکومت جمهوری اسلامی به شدت رواج داشته است.  

اخیرا شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داده است. اغلب موارد تجاوز و آزار جنسی مربوط به زندانیان سیاسی زن در غرب ایران و به ویژه مناطق کردنشین از جمله در بازداشتگاه‌های ارومیه است.

اخیرا مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌گوید بر اساس اخبار و روایت برخی از محبوسین به برخی از زندانیان زن «تعرض» صورت گرفته است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران در نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران از او خواست درباره تعرض به زنان بازداشتی تحقیقی ویژه انجام دهد.

اخیرا آتنا دائمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق نیز در رشته توییتی درباره وضعیت بد بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اوین هشدار داده بود.

ندامتگاه شهر ری معروف به زندان زنان قرچک ورامین ویژه نگهداری زندانیان زن با جرایم عمومی است. شرایط زندانیان این ندامتگاه بارها موضوع اعتراض زندانیان و فعالان حقوق بشر بوده است.

در سال‌های اخیر شمار زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی به این زندان منتقل شده‌اند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل