بازگرداندن هواپیمای حامل خانواده علی دایی؛ انتقاد اسماعیلیون از ایکائو و واکنش شرکت ماهان

یک روز پس از بازگرداندن هواپیمای حامل خانواده علی دایی از مسیر دوبی، واکنش‌ها به این اقدام جمهوری اسلامی ادامه دارد. حامد اسماعیلیون از سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) خواست این اقدام را محکوم کند. هواپیمایی ماهان با رفع مسوولیت از خود اعلام کرد مبنای عملش دستور قضایی بوده.

سخنگوی انجمن خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی در توییتر خود با خطاب قرار دادن سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) و رییس آن، نوشت که رییس ایکائو انهدام هواپیمای اوکراینی به دست سپاه را نیز محکوم نکرد. 

اسماعیلیون نوشت: «حال تعجب نمی‌کنم که چرا اجبار پرواز ماهان ایر به فرود در فرودگاه کیش با بی‌اعتنایی کامل این سازمان وابسته به سازمان ملل مواجه می‌شود. با این حال امشب در توییتر برای پرزیدنت این سازمان نوشتم که استانداردهای دوگانه‌ آن‌ها در برابر این حکومت خونخوار چگونه جان همه‌ ما را به لب رسانده است.»

او در ادامه نوشت: «سازمان جهانی هوانوردی غیرنظامی یک سازمان بروکراتیک و به شدت سیاسی‌ است. سازمانی تابعه‌ سازمان ملل که فراموش کرده است به چه منظور تاسیس شده. ماه‌ها طول کشید تا توانستیم راهی به این سازمان بیابیم اما راه یافتن به این سازمان هم ذهنیت ما را نسبت به فساد و ناکارآمدی نهادهای متولی تغییر چندانی نداد. نمونه‌اش را در فرود اجباری پرواز ماهان‌ایر در کیش می‌بینید.» 

با وجود این که رسانه‌های ایران روز گذشته واکنش قوه قضاییه درباره ممنوع‌الخروج بودن همسر علی دایی را منتشر کردند، مرکز رسانه قوه قضاییه روز سه‌شنبه ششم دی اعلام کرد هیچ اطلاعیه‌ای درباره خانواده علی دایی صادر نکرده است. 

علی دایی اما ممنوع‌الخروج بودن همسرش را تکذیب کرد و در مصاحبه با سایت تابناک گفت: «این که همسرم ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضاییه ابلاغ یا اس‌ام‌اس با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است.»

همچنین مدیر روابط عمومی ماهان ایر روز سه‌شنبه گفت برگرداندن هواپیمای حامل خانواده علی دایی به ماهان ارتباطی ندارد که بخواهد جوابیه داشته باشد چرا که موضوع امنیتی است. 

او گفت: «هواپیما دوبی نرفته بود که بخواهد برگردد. از تهران عازم دوبی بوده و قبل از خروج از کشور در کیش نشسته و برگردانده نشده است.»

امیر رضا خادم، نماینده سابق مجلس و کشتی‌گیر قدیمی نیز در یک پست اینستاگرامی در واکنش به بازگرداندن هواپیمای حامل همسر و دختر دایی از سمت دوبی به کیش، با ابراز تعجب از این اتفاق اشاره کرد آخرین باری که در ایران چنین اتفاقی روی داد، مربوط به «عملیات دستگیری یک جانی خطرناک به نام عبدالمالک ریگی بود».

پیشکسوت کشتی ایران همچنین به محبوبیت علی دایی اشاره کرد: «واقعا یک لحظه می‌اندیشید که با چنین اعمالی چه بر سرِ اعتماد و همبستگی ملی می آورید؟! یعنی خداوکیلی خروج یک فرد که جرمش بستنِ مغازه خودش بوده، تا این حد استراتژیک بود؟»

‌گری لینه‌کر، مجری مشهور و ستاره سابق فوتبال انگلستان نیز در واکنش به بازگرداندن هواپیمای حامل همسر و فرزند علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و دومین گل‌زن برتر جهان برای جلوگیری از خروج آنها از کشور فقط یک کلمه نوشت: «چی؟؟؟»

از ابتدای خیزش انقلابی مردم در ایران، جمهوری اسلامی با آن دسته از صاحبان تریبون، هنرمندان، ورزشکاران و … که صدای اعتراضی داشته‌اند، شدیدترین برخوردها را انجام داده است.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل