مسعود قبادی، معلم و فعال صنفی معلمان دست به اعتصاب غذا زد

اخیراً مسعود قبادی، معلم ساکن شهرستان چرام که از مهرماه امسال در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد، دست به اعتصاب غذا زده است.

بنا بر گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، مسعود قبادی، معلم و فعال مدنی از روز چهارشنبه هفتم دی‌ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

این معلم و فعال مدنی که مدت‌هاست از بیماری قلبی رنج می‌برد، با وجود بیماری قلبی از ۲۲ مهر سال جاری به دست نیروهای امنیتی بازداشت و از آن زمان تاکنون کماکان در وضعیتی بلاتکلیف و بدون دسترسی به پزشک و خدمات درمانی در زندان محبوس است.

مسعود قبادی، روز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و سپس به مرکز سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج منتقل شد.

پیشتر نیز این معلم و فعال مدنی شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد در روز جمعه ۲۲ مهرماه، در جریان خیزش سراسری به دست نیروهای امنیتی  بازداشت و روز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ آزاد شده بود.

مسعود قبادی پس از آزادی در صفحه شخصی خود نوشت:

«لازم می‌دانم از ابراز لطف و‌‌‌ محبت همه بزرگواران به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان با شور و‌ شعور که اگر نای نفس کشیدنی هست به امید و عشق وجود نازنین این عزیزان می‌باشد نهایت سپاسگزاری و قدردانی را داشته باشم. امیدوارم که همچنان اولویت اول زندگیم آینده فرزندان وطنم باشد. لازم است خدمت عزیزانی که پیگیر وضعیت این برادر و‌‌‌ فرزند کوچک‌ خودشون هستند [اطلاع دهم] فعلاً با قرار آزادم‌ و‌‌‌ اولین جلسه رسیدگی به پرونده‌ام جهارشنبه یازدهم همین ماه (آبان‌ماه) می‌باشد و جرمی که دادستانی اعلام کرده اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور. با سپاس بیکران و به امید فردایی بهتر.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان پیشتر در مورد این معلم نوشته بود، مسعود قبادی بعد از آزادی بارها توسط اطلاعات سپاه احضار و تهدید شده بود که در صورت داشتن هرگونه فعالیت مجازی و یا ابراز هرگونه اعتراضی، بازداشت خواهد شد.

مسعود قبادی دارای ۲۹ سال خدمت است و ‌مهرماه امسال بدون تقاضای بازنشستگی از طرف ایشان، او را وادار به بازنشسته شدن کردند.

قبادی از جمله معلمانی بود که یورش پلیس به مدرسه‌ها و بازداشت دانش آموزان را محکوم کرده بود.

معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی در کنار معترضان ایستاده، به ورود نیروهای امنیتی به مدارس اعتراض کرده و خواستار توقف شلیک به کودکان و معترضان شده‌اند. با فراخوان این شورا معلمان دو مرتبه در حداقل ۲۰ شهر تحصن کردند.

زمانه بر بنیاد گزارش‌های شوراهای صنفی معلمان توانسته است هویت ۵۰ تن از معلمانی که در سه ماه اخیر بازداشت شده‌اند را احراز کند. برخی از معلمان به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند اما شمار زیادی از آن‌ها همچنان در زندان‌ها حبس هستند.

از: رادیو زمانه

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل