ضرب‌و‌شتم لیلا حسین‌زاده  و انتقال او از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین

ایندیپندنت فارسی

ابوالفضل حسین‌زاده، برادر لیلا حسین‌زاده، اعلام کرد لیلا حسین‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته انسان‌شناسی دانشگاه تهران، روز پنجشنبه در تماسی که با خانواده‌اش داشته، از انتقال خود از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین خبر داده است.

ابوالفضل حسین‌زاده درباره وضعیت خواهرش هشدار داد و گفت که حال او خوب نیست و باید سریعا بستری شود. او همچنین از ضرب‌و‌شتم خواهرش خبر داد و نوشت: «نزدیک به نیمه‌های شب ماموران به زندان رفتند و به لیلا اعلام کردند که برای انتقال آماده شود و جواب لیلا این‌گونه بود: یا آزادی یا هیچ کجا نمی‌آم و ماموران با ضرب‌و‌شتم شدید و به‌صورت کشان کشان بدن بیمار لیلا را از زندان عادل‌آباد خارج کردند.»

برادر لیلا حسین‌زاده در ادامه اشاره کرد که خواهرش پنجشنبه غروب در تماسی تلفنی اعلام کرد که علاوه بر ضرب‌و‌شتم، ماموران زندان به او توهین کرده‌اند. این زندانی سیاسی همچنین گفت که در تهران قصد داشتند او را به قرچک بفرستند که با تهدید به اعتصاب غذا، فعلا به بند زنان زندان اوین فرستاده شده است.

از اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده، ۱۸ روز و از بازداشت او ۱۴۰ روز می‌گذرد. او از ۲۹ آذر در اعتراض به «فریب‌کاری پزشکی» در روند بررسی درمانش در زندان و دریافت نکردن داروی مناسب، اعتصاب دارو کرد و در یک پیام صوتی از زندان عادل‌آباد شیراز گفت که یک قتل حکومتی خاموش علیه او در جریان است. هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از وضعیت این زندانی سیاسی، بیش از ۴۸۰ تن از دانشجویان و ۲۰ تن از استادان دانشگاه در‌پی اعتصاب دارویی لیلا حسین‌زاده در اعتراض به رویه غیرقانونی و فریب‌کاری پزشکی قوه قضاییه درباره این فعال صنفی دانشجویی محبوس، بیانیه‌ای نوشتند و خواهان آزادی او و سایر دانشجویان زندانی شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «دو هفته از آغاز اعتصاب داروی لیلا حسین‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ انسان‌شناسی دانشگاه تهران می‌گذرد. حالا بدن لیلا علاوه بر بیماری لاعلاجی که حاصل دوران اولین بازداشت اوست، ناگزیر باید با آن‌ها که او را به بند کشیده‌اند نیز مبارزه کند؛ چرا‌که مسئولان قوه‌ قضاییه ابتدا از طریق پنهان‌کاری و عدم پذیرش حکم پزشکی قانونی و پس از آن، با انکار علائم بیماری و عدم رسیدگی پزشکی و سرانجام فریب‌کاری پزشکی و تجویز داروی کورتون بدون اطلاع لیلا، قصد جان او را کرده‌اند! بیش از چهار ماه از بازداشت غیرقانونی این فعال صنفی دانشجویی می‌گذرد. فرآیند تحقیقات و بازجویی‌ها در همان هفته‌‌ ابتدایی بازداشت به پایان رسیده و مسئولان دادگستری شیراز از ابتدا از حکمِ عدم تحمل کیفر قطعی و دائمی که پزشکی قانونی، سازمان تابعه و معتمد قوه قضاییه، صادر کرده است، اطلاع داشته‌اند. با این‌ وجود مسئولان بازپرسی شیراز با غرض‌ورزی و برخورد سلیقه‌ای، مانع از آزادی لیلا حسین‌زاده شده‌اند.»

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل