بازگشت بازنشستگان به کف خیابان؛ فراخوان تجمع در دوم و سوم بهمن

ایندیپندنت فارسی 

کانون صنفی معلمان و شوراهای صنفی فرهنگیان در فراخوانی اعلام کردند که روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه، مقابل اداره آموزش‌وپرورش تهران «تجمع بزرگ صنفی بازنشستگان» تشکیل می‌شود. این تجمع ساعت ۱۰ صبح و در راستای مطالبه قانونی صدور احکام رتبه‌بندی و پاداش برگزار می‌شود.

با وجود تصویب قانون رتبه‌بندی، اجرای آن به‌صورت گزینشی انجام می‌شود و بسیاری از بازنشستگان از مزایای آن محروم‌اند. کانال صنفی معلمان پیش از این اعلام کرده بود که قانون رتبه‌بندی بدون هیچ تبصره و ماده‌ای به‌صراحت اذعان دارد که قانون رتبه‌بندی حق همه فرهنگیان است و هیچ معلمی را نمی‌توان از آن محروم کرد. از سوی دیگر، وزارت آموزش‌وپرورش به معلمان اعلام کرد که برخی فعالان صنفی در ایران و به‌ویژه در کردستان بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی و ارسال نامه از طرف این شورا، از مزایای رتبه‌بندی محروم شده‌اند.

به همین علت فرهنگیان سقز و زیویه هفته گذشته در ۲۶ دی‌ماه، تجمعی اعتراضی را در آموزش‌وپرورش سقز، با حضور بیش از ٢٠٠ نفر از فرهنگیان برگزار کردند. معلمان در این تجمع اعلام کردند در صورتی که تا روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه، مشکل رتبه‌بندی فرهنگیان حل‌وفصل نشود، در اولین اقدام ساعات اضافه تدریس را پس می‌دهند و در مراحل بعد، از کنش‌های دیگری چون تجمع، تحصن و… استفاده می‌کنند.

هم‌زمان بازنشستگان شهرستان شوش با بیان اینکه «بازنشستگان در سراسر ایران برای دست‌یابی به خواست‌هایشان راهی جز اتحاد و همبستگی ندارند»، اعلام کردند که برای دستیابی به حقوق صنفی خود یکشنبه‌ها تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد. در این بیانیه که در کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه منتشر شده، آمده است: «ما در نظر داریم با اتحاد و همدلی و خرد‌ جمعی خود، راسا پیگیر مطالباتمان باشیم و مانند یکشنبه دو هفته قبل مجددا تجمع اعتراضی و مستمر در روزهای یکشنبه و در صورت نیاز و نزدیکی به پایان سال و بی‌توجهی دولت، سازمان و کانون عالی و مجلس به هشدارهای ما، در روزهای دیگر هفته نیز اجتماع داشته باشیم.»

بازنشستگان شهرستان شوش با دعوت از بازنشستگان، کارگران و معلمان در دیگر شهرهای ایران اعلام کردند که اتحاد و همبستگی و مبارزه مشترک، راه چاره همه‌ کسانی است که کارفرما، دولت یا هر نهادی، حق و حقوقشان را ضایع می‌کنند.

در همین راستا گروه اتحاد بازنشستگان نیز از پیشنهاد بازنشستگان شهر شوش حمایت و همه بازنشستگان را به اتحاد و همکاری مشترک دعوت کرد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل