صیادان متخلف در کامیاران دستگیر شدند

سنندج- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: چهار صیاد متخلف در منابع آبی این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سامان سیفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محیط بانان این شهرستان، چهار صیاد متخلف را به همراه ۱۵۰ قطعه ماهی، هشت رشته تور صیادی و یک عدد تیوب بازداشت کردند.

وی ادامه داد: مراتب توسط واحد حقوقی صورتجلسه شد و خاطیان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان کامیاران با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه های زاگرس و منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان دارای رودخانه های زیاد فصلی و دائمی و چشمه سارهای فراوان؛ از زیستگاه های مناسبی برای آبزیان و پرندگان آبزی و کنار آبزی به شمار می آید که به طور مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مورد پایش و گشت و کنترل قرار می گیرد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل