اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان لاکان رشت/ رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه، حکم اعدام دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل”‌ به اعدام محکوم شده بودند، در زندان لاکان رشت به اجرا درآمد. از سوی دیگر یک زندانی در کرمانشاه با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در کرمانشاه از چوبه دار رهایی یافت.

در مراسمی که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و جمع کثیری از بزرگان ایلات و عشایر و نیز مردم و مسئولین استان برگزار شد، درگیری بین دو طایفه که تاکنون دوازده سال به درازا کشیده بود و در این سال‌ها سه نفر جان خود را از دست داده و یک فرد هم اعدام شد، با کسب رضایت اولیای دم از اعدام نفر پنجم جلوگیری شد و خصومت بین این دو طایفه به مصالحه انجامید. این اختلافات پانزده سال پیش به دنبال کشته شدن یکی از شهروندان بین این دو طایفه به وقوع پیوست.

توسلی زاده در ادامه افزود: “از ابتدای سال جاری تاکنون، بیست و سه مورد پرونده محکوم به اعدام، منجر به سازش و مصالحه شده است.”

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان لاکان رشت

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، در زندان لاکان رشت به اجرا درآمد.

در این گزارش به هویت این افراد اشاره ای نشده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

 

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل