سایت ملیون ایران

آزادی آرش کیخسروی، وکیل دادگستری از زندان اوین

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه پانزدهم اسفند ماه، آرش کیخسروی، وکیل دادگستری از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۱، آرش کیخسروی، وکیل دادگستری از زندان اوین آزاد شد.

ابوذر نصراللهی، وکیل دادگستری ضمن اعلام این خبر گفت: “شعبه بیست و یک دادگاه تجدیدنظر، الباقی کیفر حبس را به مدت پنج سال تعلیق نمود و در خصوص پرونده دیگر تحت عنوان فعالیت تبلیغی‌ علیه‌ نظام قرار وثیقه‌ صادر شد.”

آرش کیخسروی پیشتر در تاریخ بیست و هشتم آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ بیست و سوم مردادماه سال گذشته، آقای کیخسروی به همراه هشت تن دیگر از وکلای دادگستری در جریان برگزاری جلسه‌ ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند. وی نهایتا در تاریخ چهارم دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه هشتصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

در تاریخ پنجم آبان ماه ۱۴۰۰، آرش کیخسروی در پرونده موسوم به “دادخواهان سلامت” توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دو سال حبس، یک سال محرومیت از وکالت و یک سال محرومیت از فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود. نهایتا این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

خروج از نسخه موبایل