بازداشت یک وبلاگ‌نویس در پی انتقاد از موضوع مسمومیت مشکوک دختران دانش‌آموز

رادیو فردا

یک وبلاگ‌نویس در ارومیه به دلیل انتشار مطالب اعتراضی در حساب اینستاگرام خود درباره مسمومیت گسترده و مشکوک دانش‌آموزان دختر بازداشت شد.

همشهری آنلاین روز پنج‌شنبه، ۱۸ اسفند، خبر داد که در اولین «برخوردها با سلبریتی‌ها و شاخ‌های مجازی که اقدام به شایعه‌افکنی و التهاب آفرینی می‌کردند»، یک وبلاگ‌نویس در ارومیه با دستور قوه قضاییه و توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

بر اساس تصاویر منتشرشده در سایت همشهری آنلاین از حساب کاربری این فرد و بررسی آن می‌توان فهمید که هویت او رضا پورجعفر، هنرمند و بازیگر ساکن ارومیه، است که با نام مستعار «عمورضا» در اینستاگرام فعال است و بیش از ۴۳ هزار نفر دنبال‌کننده دارد.

در دو استوری که آقای پورجعفر درباره مسمومیت گسترده دانش‌آموزان منتشر کرده بود، آمده بود: «مامان نمی‌تونم نفس بکشم» و «بچه‌هامون جنگ رو ندیدند ولی شیمیایی رو چشیدند.»

همزمان با حمله‌های گازی به مدارس در چندین شهر ایران و مسمومیت مشکوک چند هزار دانش‌آموز بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در هفته‌های گذشته پست‌های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

دادستان تهران نیز ۱۶ اسفند از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه «مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان» خبر داده و علت این تصمیم را «شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی» این افراد و رسانه‌ها در مورد ماجرای حملات با گاز به مدارس و خوابگاه‌ها عنوان کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل