بابک اسدی: مسئولان اوین دو سال محکومیت پدرم را اشتباه تایپی اعلام کردند

مسئولان زندان اوین علیرغم پایان دوران محکومیت اسدالله اسدى، پزشک ۵٣ ساله و زندانى سیاسى بند ٣۵٠ اوین، از آزادى وى خوددارى مى کنند.

بابک اسدى، فرزند اسدالله اسدى در گفتگو با خبرنگار “کمپین صلح فعالان در تبعید”، ضمن نگرانى از وضعیت جسمانى و روحى پدرش، گفت: “مسئولان زندان تاریخ پایان محکومیت پدرم را به دى ماه سال ۹۴ موکول کرده اند و این در حالیست دوران محکومیت وى طبق اظهارات کتبی مسئولان زندان، به اتمام رسیده است.”

او می گوید در حالیکه پدرش از نارحتی قلبی، عفونت کلیه و دندان و زخم معده رنج می برد، مسئولان اظهاریه کتبی در خصوص پایان محکومیت پدرش را ایراد تایپی عنوان کرده اند.

بابک اسدی از انتقال پدرش به بیمارستان خارج از زندان، در روزهای گذشته خبر می دهد. او گفت پدرش پس از تجویز آمپول و قرص زیر زبانی به بند بازگردانده شده است.

او همچنین وضعیت روحی پدرش را را وخیم گزارش کرده است.

دکتر اسدالله اسدى متولد ١٣۴١، ساکن تبریز، پزشک عمومى و بازنشسته آموزش و پرورش میباشد. وى در تاریخ ٢١ تیرماه ١٣٨۹ به هنگام مراجعت به مطب خود در تبریز توسط نیروهاى اداره اطلاعات تبریز بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد، به گونه اى که خانواده وى طى چند هفته نخست هیچگونه اطلاعى از سرنوشت ایشان در دست نداشتند.

وى ابتدا در دادگاه انقلاب شعبه ١۵ به ریاست قاضى صلواتى محاکمه و طبق ماده ۵٠٨ قانون مجازات اسلامى به ده سال و نیم حبس تعزیرى محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیرى کاهش یافت.

اما پس علیرغم این کاهش حکم، مردم آذربایجان به ویژه مناطق زلزله زده، به دلیل خدمات انسان دوستانه پزشکى که ایشان در آن مناطق به مردم ارائه داده بود، با تهیه طومارى بیش از ٨٠ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادى هر چه سریعتر وى شدند که با پیگیرى ها ایشان، در نهایت حکم صادره به سه سال و نیم کاهش یافته و پایان محکومیت وى، آذر سال ۹٢ اعلام مى شود.

اما پس از اعتراض به ممانعت از آزادى زندانى نامبرده در تاریخ مقرر، مسئولان زندان به وى اعلام کردند که موضوع آزادى وى در تاریخ ۲۶ آذر ۹۲ اشتباه تایپى بوده و نامبرده باید تا تاریخ ۲۶ آذر ۹۴ در زندان بماند.

تصویر زیر اظهاریه کتبی مسئولان زندان مبنی بر پایان محکومیت اسدالله اسدی در تاریخ ۲۶ آذر ۹۲ میباشد:

doktor_asadi

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل