افزایش حقوق «برای همه کارمندان دولت ۲۰ درصد» خواهد بود

تجمع بازنشستگان شرکت مخابرات در ایلام در بهمن سال گذشته

تجمع بازنشستگان شرکت مخابرات در ایلام در بهمن سال گذشته

در حالی که کارشناسان اقتصادی تورم ۴۰ تا ۶۰ درصدی را برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌کنند، احسان ارکانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، از «افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت» خبر داد.

به گفته آقای ارکانی، «بر اساس لایحه دولت و مصوبه مجلس حقوق اعمال شده امسال پلکانی نبوده و شامل کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت خواهد شد».

این افزایش حقوق در حالی اعمال می‌شود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پیام نوروزی خود با اذعان به وجود مشکلات عمده در اقتصاد کشور ریشه همه این مشکلات را در «اقتصاد»، به‌ویژه «تورم و گرانی» دانست.

اما اذعان مقامات به نرخ بالای تورم در حالی است که دولت ابراهیم رئیسی حقوق کارگران را نیز تنها ۲۷ درصد اضافه کرده است.

به گفته حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیش‌کسوتان کارگری، دولت ابراهیم رئیسی با وعده کاهش تورم و رفع تحریم‌ها در سال آینده اقدام به افزایش «ناچیز» ۲۷ درصدی در حقوق کارگران کرده است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، سهراب دل‌انگیزان، کارشناس مسائل اقتصادی، تورم سال آینده را ۴۰ درصد پیش‌بینی کرده و توضیح داد: «وقتی گفته می‌شود بودجه سال آینده حدود ۴۰ درصد رشد می‌کند، این رقم، کف نرخ تورم را مشخص می‌کند و این امر سبب می‌شود طبقات اجتماعی جابه‌جا و قدرت خرید مردم کاهش یابد».

روزنامه ابتکار نیز با استناد به آمار بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه به نقطه ۶۳.۹ درصدی اسفند ۱۴۰۱ را شکسته شدن رکورد نرخ تورم در ۵۰ سال اخیر دانسته است.

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اما از تورم بیش از ۶۰ درصد در آینده خبر می‌دهد و می‌‌گوید: «زمانی‌ که اعلام می‌شود بودجه ۱۴۰۲ معادل۴۰ درصد تورم‌زاست، قطعا شاهد تورم ۶۰ درصد و شاید بالاتر از آن هم باشیم.»

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل