پس از نزدیک به صد سال فعالیت، شرکت داروگر «به کما رفت»

به دنبال انتشار خبر پلمب شدن کارخانه داروگر توسط مدیریت این شرکت، مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران به خبرگزاری ایلنا گفت که داروگر به «کما» رفته و این اقدام باعث بیکاری کارگران باقی‌مانده این شرکت خواهد شد.

شرکت داروگر در سال ۱۳۰۷ در شهر اصفهان توسط غلامرضا داروگر تأسیس شد و یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در ایران است و بعد از انقلاب ۵۷ به نهادهای حکومتی واگذار شد.

بیشتر در این باره:

ایلنا: پنج ماه حقوق ده‌ها کارگر شرکت داروگر رشت پرداخت نشده است

محمدرضا فرزعلیان، مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران، روز شنبه ششم خرداد به ایلنا گفت که مدیرعامل داروگر روز ۵ خرداد «به دلیل مشکل با اداره مالیات» تمام قسمت‌های کارخانه را تعطیل کرده و این اقدام باعث می‌شود بیش از ۵۰ کارگر مشغول به کار هم بیکار شوند.

به گفته این مسئول تشکل‌های کارگری، داروگر هزار و ۱۰۰ کارگر داشت که در طول سال‌های اخیر «اخراج» شدند و فقط ۵۰ نفر باقی مانده‌اند.

فرزعلیان همچنین گفته کارگران داروگر در چهار ماه گذشته «یک ریال هم» حقوق نگرفته‌اند و حق بیمه‌شان هم واریز نشده و برای تأمین مخارج زندگی، «شب‌ها نگهبانی و دست‌فروشی و مسافرکشی می‌کنند.»

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران همچنین خبر داده است که مدیرعامل داروگر «چندین شرکت دیگر» هم دارد که وضعیت همه آنها «خراب است و داروگر خراب‌تر از همه.»

او با انتقاد از «مسئولان» که می‌دانند مشکل داروگر چیست، می‌گوید آنها «دست روی دست گذاشته‌اند و هیچ اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کنند.»

از: رادیو فردا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل