صدای انفجار در دمشق؛ «حمله به انبار تسلیحاتی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران»

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در جنوب غربی دمشق پایتخت یک سرباز ارتش این کشور به شدت مجروح شده و خسارت مادی هم بر جا مانده است. گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‌گوید جنگنده‌ها «انبارهای تسلیحاتی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران» را هدف قرار دادند.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی خبر داد که حمله در ساعت یک بعد از نیمه شب به وقت محلی انجام شده و پدافند هوایی سوریه برخی از موشک‌ها را رهگیری کرده است.

از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله هوایی علیه سوریه انجام داده است که در آن نیروهای دولتی سوریه و ایران همچنین متحدان و شبه‌نظامیان تحت حمایت آنها هدف قرار گرفته‌اند.

اسرائیل به‌ندرت در مورد درباره حملات این کشور اظهار نظر می‌کند، اما بارها اعلام کرده که چنین حملاتی برای دفاع در برابر ایران و عقب راندن این کشور ضروری است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید صدا انفجار ناشی از حمله بامداد امروز در پایتخت به گوش رسید.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا حمله جدید هوایی انبار تسلیحات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را هدف قرار داده و منجر به «آتشسوزی» شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید اسرائیل در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۳۲ بار خاک سوریه را هدف حملات خود قرار داده که طی آن ۸۹ نظامی کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از زمان شروع سال ۲۰۲۳ نیز اسرائیل حملات هوایی به دمشق را ادامه داده است، از جمله بمباران بخشی از فرودگاه بین‌المللی دمشق در ابتدای سال ۲۰۲۳ و یک ماه بعد، حمله مرگبار به «تاسیساتی متعلق به ایران»، تهاجمی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز آن را محکوم کرد.

اسرائیل و سوریه همسایگانی در وضعیت عملا جنگی هستند. اسرائیل در سال ۱۹۶۷ بخشی از بلندهای جولان را در جنگ شش روزه اشغال کرد.

اسرائیل که پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل این بخش از خاک سوریه را در اشغال خود دارد، در سال ۱۹۸۱ میلادی، در یک تصمیم یک‌جانبه اعلام کرد که به شکل رسمی، بلندی‌های جولان را به خاک خود ضمیمه می‌کند.

این تصمیم، از سوی مجامع بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد و از نظر سازمان ملل، این منطقه همچنان بخشی از خاک سوریه باقی ماند که در اشغال ارتش اسرائیل است و باید روزی به سوریه بازگردانده شود.

نقشه سوریه

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل