وزیر دفاع اسرائیل از توقیف میلیون‌ها دلار رمزارز نیروی قدس سپاه و حزب‌الله خبر داد

یوآو گالانت، وزیردفاع اسرائیل، اعلام کرد که این کشور در چند روز گذشته میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را توقیف کرده است. او افزود که این بزرگ‌ترین توقیف ارز دیجیتال از این گروه‌ها تا به امروز بوده است.

گالانت سه‌شنبه در یک سخنرانی گفت که از آغاز سال ۲۰۲۳، اعضای نیروی قدس سپاه، حزب‌الله لبنان و «عوامل سوریه‌ای» برای تامین مالی فعالیت‌های روزمره خود به رمزارزها روی آورده‌اند.

او گفت این گونه تامین مالی از سوی یک شخص سوم انجام شده و از طریق صرافی‌ها به دست گروه‌های تروریستی می‌رسد.

وزیر دفاع اسرائیل هشدار داد: «هر کس در تامین مالی گروه‌های تروریستی نقش داشته یا با آنها رابطه مالی داشته باشد، اسرائیل با آنها به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد.»

گالانت گفت خطی که اقدام‌های تروریستی نشات گرفته از ایران را حمایت می‌کند مشخص است. ایران حامی مالی، آموزش‌دهنده و گسترش‌دهنده تروریسم علیه اسرائیل و بسیاری از کشورهای جهان است و این کار را یا مستقیم یا از طریق نیروهای نیابتی خود انجام می‌دهد.»

او خاطرنشان کرد وزارت دفاع اسرائیل به همراه موساد، اداره اطلاعات ارتش، پلیس و سایر نهادهای امنیتی ابزارهایی جدید را ایجاد کرده تا با حمایت مالی گروه‌های تروریستی با رمزارزها مقابله کند.

گالانت گفت که دستور داده رمزارزهای مسدود شده به وزارت دارایی اسرائیل منتقل شود.

در ماه می، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که از سال ۲۰۲۱ این کشور ۱۸۹ حساب رمزارز را که در سایت بایننس به گروه‌های تروریستی فلسطینی مرتبط بودند، مسدود کرده است.

از: ایران اینترنشنال 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل