سخت‌گیری بازرسی‌ها در گمرک چین در پی جعل سند برای فروش نفت ایران

پالایشگاه‌های کوچک خصوصی چین که مجموعا سهمی ۲۰ درصدی در واردات نفت این کشور دارند، مشتری عمده نفت ایران هستند

پالایشگاه‌های کوچک خصوصی چین که مجموعا سهمی ۲۰ درصدی در واردات نفت این کشور دارند، مشتری عمده نفت ایران هستند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که گمرک شاندونگ چین بعد از افشای جعل اسناد مربوط به فروش نفت ایران، بازرسی‌ها از محموله‌های نفتی را شدت بخشیده است.

این گزارش روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه با استناد به منابع تجاری می‌افزاید که بعد از دیدار مقامات محلی و تعیین شروطی در مورد نحوه مصرف محموله‌ها، تخلیه میلیون‌ها بشکه نفت آغاز شده است.

اعمال محدودیت و سخت‌گیری بازرسی از محموله‌های نفتی در مهمترین بندر واردات نفتی چین پس از آن صورت گرفت که ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، در سند بارنامه چندین محموله به‌جای نفت خام، نوع محموله را «قیر رقیق شده» عنوان کرده بود.

بعد از افشای جعل سند توسط جمهوری اسلامی ایران، تخلیه برخی محموله‌ها که عمدتا از کشورهای ونزوئلا و ایران بود، متوقف شد و اکنون رویترز از قول منابع آگاه گزارش داده که پس از دیدار استاندار شاندونگ و مقامات گمرکی این کشور، عملیات تخلیه نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت آغاز شده است.

به‌دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، پالایشگاه‌های کوچک خصوصی چین که مجموعا سهمی ۲۰ درصدی در واردات نفت این کشور دارند، مشتری عمده نفت ایران بوده‌اند.

این منابع به رویترز گفته‌اند که مقامات محلی با این شرط به محموله‌ها اجازه تخلیه داده‌اند که پالایشگاه‌ها متعهد شوند این محموله‌ها فقط برای تولید قیر استفاده خواهد شد.

چین همراه با سوریه تنها مشتریان نفت ایران هستند.

از: رادیو فردا 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل