تجمع اعتراضی کارگرانِ «ارکان ثالث وزارت نفت» مقابل نهاد ریاست جمهوری

تعدادی از کارگران «ارکان ثالث وزارت نفت» روز شنبه با تجمع مقابل ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری خواستار «حذف شرکت‌های پیمانکاری» شدند.

این کارگران با شعارهایی چون «رئیسی، به وعده‌هات عمل کن» و «رئیسی، رئیسی، استعفا، استعفا»، به عملکرد دولت فعلی جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، موضوع خروج پیمانکاران از صنعت نفت چندین سال است که به‌ویژه در سفرهای استانی رئیس جمهور به مناطق نفت‌خیز جنوب ایران مطرح می‌شود اما تا امروز اقدامی در جهت اجرای این مطالبه کارگران انجام نشده است.

به گفته تجمع‌کنندگان، آن‌ها خواهان پیگیری حذف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو هستند تا هزاران کارگر متخصص «از بلاتکلیفی و آینده مبهم شغلی» نجات یابند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۵هزار نفر در شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت اعم از شرکت گاز، نفت، حفاری، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشغول به کار هستند که مطالبۀ همه آن‌ها خروج شرکت‌های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با وزارت نفت است.

کارگران «ارکان ثالث وزارت نفت» تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیرو فعالیت می‌کنند که به گفته بسیاری از این کارگران و فعالان کارگری این شرکت‌ها «به بهانه تامین نیرو در عمل هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند».

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل