نرگس محمدی از ابتلای زهره صیادی، فعال مدنی زندانی، به سرطان خبر داد

رادیو فردا

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در اوین، از ابتلای یک فعال مدنی زندانی به نام زهره صیادی به بیماری سرطان خبر داد.

خانم محمدی روز پنجشنبه پنجم مرداد در حساب اینستاگرام خود نوشت: «از زمان حبس تا کنون، دو بار در تاریخهای پنجم و ۲۱ تیر زهره ۲۴ ساعت پس از شیمی درمانی به زندان منتقل شده، حتی پزشکان زندان معتقدند که تحمل این وضعیت غیرقابل تحمل است.»

زهره صیادی در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌سرپرست، کودکان بی‌شناسنامه و سواد‌آموزی به زنان و کودکان بی‌سرپرست فعالیت داشته است.

او که مادر یک دختر پنج ساله است، به نوشته نرگس محمدی «طی ۱۰ سال فعالیت بی‌وقفه، ۱۰ بار بازداشت شده» و اکنون برای گذراندن محکومیت یکساله خود در زندان اوین محبوس است.

خانم محمدی افزود: «زهره زنی صبور، مقاوم و بااراده است. هرگز نمی‌توانم از ضعف جسمش و دویدن درد در رگ‌هایش بعد از شیمی درمانی کلامی بگویم. همین بس بگویم که زهره عزیز هر بار شیمی درمانی را زیر کلاه یخی که به شدت دردناک است، انجام می‌دهد تا مبادا وقتی در بند و در کنار ماست، از دیدن موهای ریخته و تغییر چهره‌اش ناراحت شویم.»

این فعال حقوق بشر زندانی تاکید کرد: «اساسا صحبت از دادگاه، دادرسی و گوهر نایاب “عدالت” در سیستم قضایی جمهوری اسلامی نیست، بحث بر سر وجود ذره‌ای، پرتوی از “مروت”، “عطوفت” و “مسئولیت انسان”ی است که که نه در”سیستم قضایی” غیرمستقل، نه در “سیستم امنیتی” سرکوبگر و متاسفانه حتی نه در “پزشکی قانونی” تحت نظارت قوه قضاییه دیده نمی‌شود.»

به نوشته خانم محمدی، پزشکی قانونی «با علم به تهدید جان انسانی با درد جانکاه ناشی از سرطان جرات نمی‌کند عدم تحمل حبس زهره را بر روی تکه‌ای کاغذ بنویسد.»

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل