راهپیمایی سکوت معترضان در زاهدان؛ مولوی عبدالحمید خطبه نخواند

ایران وایر

با وجود جو امنیتی و حضور گسترده نیروهای نظامی در خیابان‌های زاهدان، معترضان در این شهر بار دیگر پس از نماز جمعه دست به برگزاری راهپیمایی زدند.

بر اساس ویدیوهایی که خبرگزاری حال‌وش، روز جمعه ۱۳ مرداد منتشر کرده است، نمازگزاران زاهدانی در پاسخ به درخواست هفته گذشته مولوی عبدالحمید، امام جمعه این شهر و به دلیل ایام محرم، راهپیمایی امروز خود را در سکوت برگزار کردند.

حال‌وش همچنین با انتشار ویدئوهایی از زاهدان گزارش کرده که نیروهای نظامی و انتظامی  روز جمعه در در تمامی خیابان‌های این شهر حضور پررنگی داشتند.

علاوه بر زاهدان، در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان مانند خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار هم حضور و گشت‌زنی نیروهای نظامی و امنیتی گزارش شده است.

کانال تلگرام رسمی مولوی عبدالحمید هم خبر داده که او در نماز جمعه حضور داشته، اما به دلیل «کسالت جزئی» سخنرانی نکرده و نماز جمعه اهل سنت زاهدان امروز با امامت مولوی عبدالغنی بدری امام جمعه موقت و معاونت دارالعلوم مسجد مکی در مصلی زاهدان اقامه شده است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، جمعه هفته گذشته که هم‌زمان با دهم محرم و عاشورا بود، بخش عمده خطبه‌های خود را به قیام امام سوم شیعیان علیه یزید، حاکم وقت اختصاص داد و در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفت که «یزید» به دنبال «بقای حکومت خود بود.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به «جنایات یزید» برای بقای حکومت خود گفته بود: «هیج حکومتی اعم از مسلمان و غیر مسلمان نباید برای بقای خودش انسان‌ها را بکشد.»

یک روز پس از این سخنرانی، روزنامه کیهان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی در یادداشتی به مولوی عبدالحمید حمله کرد و او را به «پادویی برای یزیدیان روزگار» متهم کرد.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل