رستوران کریم باقری «به دلیل عدم رعایت حجاب» پلمپ شد

کریم باقری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، از حامیان جنبش زن، زندگی، آزادی بود.

ار اف ای

در ادامه مقاومت زنان و دختران ایرانی در برابر حجاب اجباری و تحمیل شده از سوی جمهوری اسلامی، گزارش‌ها از ادامه واکنش نیروهای انتظامی در مقابله با عدم رعایت حجاب اجباری و پلمب واحدهای صنفی خبر می‌دهند. پس از پلمب چند کافه و رستوران و هتل در شهرها و استان‌های مختلف ایران، رستوران «نامبرسیکس»، متعلق به کریم باقری، بازیکن سابق و سرشناس تیم ملی فوتبال ایران، روز جمعه ۲۰ مرداد، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این مکان تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

صفحه اینستاگرامی رستوران «نامبرسیکس» به مدیریت کریم باقری، در شمال شهر تهران، با انتشار پستی از پلمپ این مجموعه به دلیل «عدم رعایت حجاب اسلامی تا اطلاع ثانوی» خبر داده است.

کریم باقری از جمله فوتبالیست‌های سرشناس ایران است که همراهی خود را با اعتراضات مردمی و جنبش زن، زندگی، آزادی اعلام کرده بود.

رستوران کریم باقری در تهران به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری پلمپ شد. © instagram.com/numbersix_restaurant

 

این نخستین بار نیست که نهادهای جمهوری اسلامی، با کریم باقری به دلیل همراهی و حمایت از اعتراضات سراسری نیمه دوم ۱۴۰۱ واکنش نشان می‌دهند.

در تیرماه سال جاری، در حالی که یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، خواستار تمدید قرارداد کریم باقری شده بود، شایعاتی درباره «نیاز به دریافت مجوز» برای این بازیکن و مربی سرشناس فوتبال ایران به گوش می‌رسید. دلیل این موضوع، فعالیت‌های اینستاگرامی کریم باقری در جریان جنبش زن، زندگی،‌ آزادی، عنوان شده بود.

کریم باقری، که در فصل گذشته، مربی تیم فوتبال پرسپولیس بود، در پاسخ به پرسش‌های مبنی بر ابهام در بازگشت او به تیم سرخپوشان، گفت: «‌بازگشتم به تیم دست من نیست که انجامش دهم».

مهرداد خانبان، دستیار یحیی گل محمدی و مربی و آنالیزور تیم پرسپولیس هم، در یک پست اینستاگرامی که روز جمعه ۲۰ مرداد منتشر کرد، نوشت: «لیگ شروع شد کاش هواداراها و آقا کریم هم بودند. یاد و خاطر همه هواداران فقید گرامی، روحشان». اشاره او به عدم موافقت با تمدید قرارداد کریم باقری و بازی‌های بدون حضور تماشاچی در استادیوم است.

بیشترین تعداد هتل‌های پلمپ شده، در استان فارس است 

همزمان گزارش‌های دیگری از موج پلمپ واحدهای صنفی و تجاری در شماری از شهرها و استان‌های ایران منتشر شده است.

بنا بر اعلام جامعه هتل‌داران ایران، دست‌کم در هر استان ایران، یک یا دو هتل به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از سوی زنان پلمپ شدند.

رئیس جامعه هتل‌داران، هفته پیش، با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان هتل‌های پلمپ شده، در دست نیست، ضمن انتقاد از نحوه برخورد با هتل‌ها و پلمپ کل هتل، گفته بود: «هتلدار نمی‌تواند مسافر را مجبور به حجاب کند».

به گفته این منبع، بیشترین آمار پلمپ هتل‌ها مربوط به استان فارس است.

در ادامه گزارش‌ها از پلمپ اماکن صنفی، «کافه اپیزود» در شهر مشهد، روز جمعه ۲۰ مرداد، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری پلمپ شد.

پایگاه حقوق بشری هرانا، نیز با بیان اینکه این کافه به مدت چندین ماه به دلیل تعمیرات تعطیل بود،‌ نوشت: «هفته گذشته بازگشایی شده بود اما روز جمعه به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری پلمب شد».

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل