فراخوان میلیونی برای تجمع ۱۰۰ تن دانشجوی بسیجی!

tazahorta jelo sefarat otrich

سایت ملیون ایران – بعداز قهر کردن سردار نقدی، رئیس بسیج و خودداری وی از سخنرانی به دلیل اینکه بجای دهها هزار بسیجی فقط ۳۰۰ نفر به فراخوان وی پاسخ گفته بودند، و اکنون جمع شدن حد اکثر صد نفر بسیجی جلو سفارت اتریش نشان از این دارد که «امت همیشه در صحنه» دیگر نمیخواهد با وجود وعده ساندیس و مزایای دیگر بخود زحمت دهد و وارد صحنه شود. با در نظر گرفتن تبلیغات وسیع صدا و سیما و فریاد و ناله های رئیس قوه قضائیه و قوه مقننه علیه ملاقات اشتون با مادر ستار بهشتی و با وجود نصب هزاران پانل زننده از وی در همه جای شهر توسط شهرداری فقط صد نفر بسیجی به سران حکومت لبیک گفتند. ولی کار خرابتر از این حرفهاست. اشکال ناتوانی بسیج از بسیج اساسی است. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق سپاه پاسداران اصفهان علت را برملا کرده است. وی طبق گزارش ایرنا از اصفهان گفته است “دشمنان با میلیونها دلار هزینه سبب ترویج فرهنگ ولش کن در بین جوانان کشورمان هستند”. به فرماندهان بسیج توصیه میکنیم، حال که به نظر میرسد نیروی بسیج در اثر ترویج فرهنگ “ولش کن” دیگر نمی خواهند با پاسداران انقلاب اسلامی سر و کار داشته باشند برای بسیج در جاهای دیگر مانند غزه و لبنان دنبال بسیجی بگردند!

خبر انصاف نیوز را در زیر مطالعه فرمائید:
شعار بزرگ، عمل کوچک؛ شاید این توصیف تجمع حدود ۱۰۰ دانشجو در روز چهارشنبه در مقابل سفارت اتریش بود؛ تجمعی کوچک که با فراخوان «همه ی دانشجویان کشور» تشکیل شد، هر چند رسانه های حامی جریان خاص و همچنین صداوسیما مانند قبل آن را بزرگتر از آنچه هست نشان دادند.

به گزارش انصاف نیوز، روز سه شنبه دبیر یکی از تشکل های دانشجویی جناح راست در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری خاص از «همه تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان سراسر کشور برای حضور در تجمع مقابل سفارت اتریش» دعوت کرده و گفته بود: اطمینان داریم همه اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این حرکت انقلابی حضور پررنگ و فعال خواهند داشت.

در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سراسر کشور دانشجو هستند، به عبارتی از هر ۴۴۰۰۰ دانشجو، یک نفر در این تجمع شرکت کرده بود.

اگر تهران مبنا گرفته شود، ۷۱۰ هزار دانشجو در استان تهران هستند، به عبارتی از هر ۷۱۰۰ دانشجو، یک نفر در تجمع شرکت داشته است.

اگر هم ملاک دعوت، دانشگاه تهران بوده باشد؛ ۵۰ هزار دانشجو دارد؛ به عبارتی از هر ۵۰۰ دانشجو، یک نفر به دعوت این تشکل و تبلیغات این رسانه ها پاسخ مثبت داده اند.

این توضیح ضروری است که خبرنگار انصاف نیوز در این تجمع حضور نداشته و از تصاویر منتشر شده در دو خبرگزاری فارس و ایسنا به نظر می رسد تعداد این دانشجویان بسیار کمتر از ۱۰۰ نفر بوده اند ولی با مشاهده ی این گزارش های تصویری تعداد آنها حداکثر نیز کمتر از ۱۰۰ نفر است.

شعاری بودن و پایین بودن اعتماد بدنه ی دانشجویی از جمله ی علت های پاسخ سرد به فراخوان هایی اینچنین تشکل های دانشجویی جریان اصولگراست که نه مشکلی برای کسب مجوز تجمع دارند و نه با محدودیت های رسانه ای مواجهند؛ حتی مانند همین تجمع، اجازه دارند که بلندگو نیز حمل کنند.

به نظر می رسد هر چند موضع آنها درباره ی موضوعی صحیح هم باشد، چنین تجمعاتی پس از آن تبلیغات سنگین، نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

یکی دیگر از علت های کم رونق شدن تجمعاتی اینچنینی حتی در طیف دانشجویان اصولگرا، شکست آنها در مشابه سازی چند سال پیش برای تسخیر سفارت انگلیس است؛ که با اعتراض خامنه ای مواجه شد.

بخشی از جریان اصولگرا که در حسرت حرکت دانشجویان پیرو خط امام در ابتدای انقلاب بودند، در سالهای اخیر تلاش هایی برای هم وزن سازی خود در حرکتی مشابه هستند، حرکتی که مربوط به دوره ی خود بوده و حتی تایید کنندگان و دست اندرکاران آن حرکت نیز برای این دوره چنین کاری را تجویز نمی کنند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل