انجمن قلم آمریکا خواستار لغو حکم زندان سعید روستایی شد

رادیو فردا

انجمن قلم آمریکا روز پنجشنبه ۲۶ مرداد با محکوم کردن اقدام دادگاهی در ایران در صدور حکم زندان برای سعید روستایی، کارگردان فیلم «برادران لیلا»، اعلام کرد که این اقدامی حساب‌شده برای «خفه کردن» افکار جدید و خاموش کردن صداهای مخالف و خلاقانه است.

این انجمن با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی در به کارگیری «پروپاگاندا» به عنوان ابزاری پرقدرت اعلام کرد: چنین اقداماتی به منظور ایجاد فضای «ارعاب و محدودیت» برای جامعه هنری ایران است تا صداهای خلاق را زیر سایه ببرد.

انجمن قلم آمریکا در بیانیه خود همچنین نوشته که این شیوه حکومت ایران نه فقط برای خاموش کردن صداهای مخالف، بلکه به منظور «منکوب کردن» ذهن‌های خلاقی به کار می‌رود که برای بیان دیدگاه‌های خود اشتیاق دارند.

این انجمن خواستار لغو حکم صادرشده برای سعید روستایی شده است.

جشنواره کن نیز پیش از این صدور حکم قضایی علیه آقای روستایی را محکوم کرده بود و مارتین اسکورسیزی، کارگردان سرشناس آمریکایی، نیز با راه‌اندازی کارزاری از مخاطبان خود دعوت کرد که با امضای دادخواستی در حمایت از کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا»، خواستار لغو محکومیت آنها در دستگاه قضایی ایران شوند.

این دو سینماگر ایرانی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شده‌اند که یک بیستم آن لازم الاجراست و مابقی آن تا پنج سال تعلیق می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل