نماینده مجلس: اگر دولت با همین فرمان پیش برود ۸۵ میلیون ایرانی محتاج کمیته امداد می‌شوند

«دولت رئیسی به برخی افراد پست تعارف کرد و آن‌ها هم راحت قبول کردند»

عملکرد دولت ابراهیم رئیسی صدای برخی خودی‌های حکومت را هم درآورده است‌ــ‌ فارس

در حالی‌ که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از رئیس‌جمهوری منصوبش در دولت سیزدهم حمایت و تمجید کرده‌، عملکرد تیم ابراهیم رئیسی در دولت صدای شماری از خودی‌های حکومت را هم درآورده است. علی رضایی، نماینده کنگاور در مجلس، یکی از این افراد است که به وضعیت اقتصادی ایران به‌شدت انتقاد دارد و می‌گوید چنانچه دولت با همین فرمان پیش برود، تا مدتی دیگر همه ۸۵ میلیون جمعیت ایران باید تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فاصله طبقاتی در ایران در حال زیاد شدن و فقر در حال گسترش است، به پایگاه خبری رویداد۲۴ گفت: «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید دولت در حال ریشه‌کن کردن فقر مطلق است؛ اما من می‌گویم برعکس، فقر مطلق در حال ریشه دواندن است.»

او با اذعان بر اینکه دولت ابراهیم رئیسی قصد دارد با توسل به «ابزارها و راهکارهایی» میدان انتخابات مجلس را در اسفندماه گرم کند، خاطرنشان کرد که نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی سر جای خودش است و به همین دلیل میزان مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه باید برای این وضعیت آشفته فکری شود، عمده مشکلات اساسی ایران را مدیریتی دانست و گفت: «کشور ما ندار نیست، بسیار ثروتمند است و ما به لحاظ انواع و اقسام محصولات کشاورزی، معدنی، نفتی و سایر موارد غنی‌ هستیم اما مردم در وضعیت بدی قرار دارند.»

نماینده کنگاور به تبلیغات حکومتی «اقتصاد مقاومتی» که بارها مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعای آن را مطرح کرده‌اند، کنایه زد و گفت: «اقتصاد مقاومتی یعنی با بضاعتی که داریم، بسازیم در حالی‌ که بخشی از مردم همان کم را هم ندارند و به نان شب محتاج‌اند.»

رضایی حرف زدن از اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی را «بی‌معنی» خواند و افزود: «اقتصاد مقاومتی یعنی مثلا ۱۰۰ هزار تومان را برای یک ماه نگه دارید و همه پولتان را روز اول خرج نکنید، ولی مردم همان ۱۰۰ هزار تومان را هم ندارند.»

این نماینده مجلس اذعان کرد که مردم از مدیران کارنابلد ناراضی‌اند، زندگی‌شان نمی‌چرخد و برخی حتی ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان هم برای گذران امورشان ندارند.

به گفته او در حال حاضر کسانی که باید سر جای خود باشند، نیستند و کسانی که نباید در راس امور قرار بگیرند، سر پست‌ها حاضر شده‌اند. رضایی سپس به تقسیم مناصب در دولت رئیسی کنایه زد و افزود: «به برخی افراد پست تعارف کرده‌اند و آن‌ها هم راحت قبول کرده‌اند، در صورتی‌ که به‌هیچ‌عنوان این‌کاره نیستند.»

این نماینده مجلس همچنین گفت که شماری از استانداران دولت ابراهیم رئیسی حتی یک روز سابقه بخشداری و فرمانداری در کارنامه نداشته‌اند و همین استانداران افرادی را خارج از مجموعه وزارت کشور آورده‌اند و به آن‌ها پست فرمانداری و بخشداری داده‌اند.

رضایی اضافه کرد: «وقتی با این افراد صحبت می‌کنیم، هیچ نمی‌دانند. نه کمیته‌ها را می‌شناسند و نه شورای برنامه‌ریزی را. مثلا قرار است یک پروژه ملی انجام شود و این افراد می‌گویند نمی‌شود. از این‌رو تمام این حرف‌ها و رویه‌ها باعث نارضایتی و بدبینی مردم شده است.»

این نخستین‌ بار نیست که نمایندگان مجلس یازدهم به عملکرد دولت ابراهیم رئیسی انتقاد می‌کنند. طی روزهای اخیر حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، هم از حقوق‌ نجومی مدیران دولتی انتقاد کرد. مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی، نماینده شهربابک، نیز به صراحت گفت که دولت «با آن همه شعار پرزرق‌وبرق، نتوانست اوضاع و احوال کشور در حوزه اقتصاد را بهبود ببخشد». از نظر این نماینده مجلس، دولت برای اداره امور کشور توان مدیریتی لازم را ندارد اما وجود چنین چالشی را هم نمی‌پذیرد و اعتقادش بر این است که ما بهترین‌ایم. 

پیش از آن، حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هم گفته بود در دوران رئیسی سفره مردم کوچک نشده، بلکه خالی شده است.

با گذشت دو سال از استقرار تیم ابراهیم رئیسی، انتقادهای نمایندگان «مجلس انقلابی» از عملکرد دولت سیزدهم در حالی افزایش می‌یابد که علی خامنه‌ای در دیدار اخیرش با اعضای هیئت دولت منتقدان را به‌صراحت «گروه فشار» نامید و از رسانه‌ها خواست «حقایق و واقعیت‌های دولت» را برای مردم آشکار کنند. او همچنین به نهادهای دولتی توصیه کرد برای تمام کارهای خود «پیوست تبلیغاتی» طراحی کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران اواخر مرداد هم در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران، عملا راه انتقاد به دولت منصوبش را مسدود کرد و با طرح این ادعا که مسئولان «با اخلاص و علاقه‌مندی» کار می‌کنند، گفت «اگر لازم بود»، از آن‌ها انتقاد شود.

از: ایندیپندنت 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل