در سالگرد مهسا، آمریکا ۲۵ فرد ایرانی، سه رسانه تحت حمایت دولت و یک شرکت اینترنتی را  تحریم کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده

در آستانه اولین سالگرد کشته شدن مهسا «ژینا» امینی به دست نیروهای امنیتی ایران، آمریکا ۲۵ فرد ایرانی، سه رسانه تحت حمایت دولت جمهوری اسلامی و یک شرکت تحقیقات اینترنتی ایرانی را که در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری پس از کشته شدن مهسا دست داشتند تحریم می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «ما این اقدام را با هماهنگی بریتانیا، کانادا، استرالیا و سایر شرکای خود انجام می‌دهیم که این هفته آنها نیز تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند. این سیزدهمین دور تحریم‌های ایالات متحده در پاسخ به سرکوب وحشیانه اعتراضات توسط رژیم است.»

در متن این بیانیه که در سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شده، آمده است که ایالات متحده همچنین در حال انجام اقداماتی برای اعمال محدودیت‌های ویزا برای ۱۳ مقام ایرانی و سایر افرادی که در بازداشت یا کشتن معترضان مسالمت‌آمیز یا ممانعت از حقوق آنها برای آزادی بیان یا تجمع آنها دست داشتند، هستند.

آقای بلینکن گفت که از زمان درگذشت مهسا امینی و اعتراضات پس از آن، برای ۴۰ مقام ایرانی و افراد دیگر به دلیل دست داشتن در سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز، محدودیت‌های ویزا ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «یک سال پیش، مرگ غم‌انگیز و غیرمنطقی مهسا در بازداشت به اصطلاح «پلیس اخلاق» ایران، تظاهراتی را در سراسر ایران برانگیخت که با خشونت وصف‌ناپذیر، دستگیری‌های گروهی، اختلالات سیستماتیک اینترنت و سانسور رژیم ایران مواجه شد.»

او تاکید کرد که «ما در کنار شرکای بین‌المللی خود به اقدامات سزاوار برای پاسخگو کردن کسانی که بهره‌مند شدن ایرانیان از حقوق بشر را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهیم داد.»

از: صدای آمریکا 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل