اعتراضات معیشتی در ایران با تجمع بازنشستگان مخابرات در ۷ استان ادامه یافت

اعتراضات بازنشستگان، گیلان، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

صدای آمریکا

اعتراضات معیشتی در ایران با تجمع شماری از بازنشستگان شرکت مخابرات در روز دوشنبه ۲۷ شهریور دست‌کم در هفت استان ادامه یافت.

بر اساس گزارش‌های تصویری منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرکت مخابرات، در ادامه اعتراضاتی که در هفته‌های اخیر با عنوان «دوشنبه‌های اعتراضی» برگزار می‌شود، بار دیگر دست‌کم در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، لرستان، گیلان، کردستان، و فارس تجمع کردند.

تجمع‌های پی‌درپی و سراسری بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در اعتراض به عدم اجرای کامل آیین‌نامه استخدامی مصوب سال ۱۳۸۹، رفع نشدن مشکلات بیمه درمانی، و پرداخت کامل معوقات پس از ۱۳ سال است.

بازنشستگان معترض در این تجمع‌ها شعارهایی از جمله «شرکت پردآمد، چه بر سر تو آمد»، «مخابرات حیا کن، آیین‌نامه را اجرا کن»، «سهامدار عمده، حق ماها رو خورده»، «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم»، «نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت» «اجرای همسان‌سازی، حق مسلم ماست»، «بازنشسته داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.

 

  • گزارش تصویری

 

خوزستان

 

 

اصفهان

 

 

 

تهران

 

 

 

لرستان

 

اعتراضات بازنشستگان مخابرات، استان لرستان، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

 

کردستان

 

اعتراضات بازنشستگان مخابرات، استان کردستان، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

 

فارس

 

اعتراضات بازنشستگان مخابرات، استان فارس، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

 

گیلان

 

اعتراضات بازنشستگان، گیلان، دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

 

در هفته‌های گذشته شورای بازنشستگان ایران وزارت کار را متهم کرده که «اکثر وقت و انرژی» خود را «صرف نقشه کشیدن برای دستبرد به جیب کارگران شاغل و بازنشسته» می‌کند.

علاوه بر این، اتحادیه آزاد کارگران ایران در نامه‌ای به «بخش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در جهان» از آنان خواسته موارد مربوط به «سرکوب گسترده کارگران، معلمان، بازنشستگان و تمامی گروه‌های مزدبگیر زحمتکش و تشکل‌های مستقل» را به عنوان «تداوم نقض خشن و آشکار حقوق انسانی کارگران در ایران مد نظر قرار دهند.»

فواد کیخسروی، عضو هیئت مدیره این اتحادیه، به صدای آمریکا گفته است: «عمق تضییع حقوق کارگران و سرکوب فعالان جنبش کارگری ابعاد بسیار فاجعه‌باری به خود گرفته است.»

سیامک جوادی، مدرس و پژوهشگر اقتصاد مالی در دانشگاه تگزاس نیز، به بخش فارسی صدای آمریکا گفته که جمهوری اسلامی «مثل یک بیماری سیستماتیک، تمام اعضا و ابعاد» ایران را درگیر کرده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل