یک سوختبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی جان باخت

خبرگزاری هرانا – روز جمعه‌ ۲۱ مهرماه، در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی در محور نهبدان به سفیدآبه، خودرو یک سوختبر واژگون شد و وی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز جمعه بیست و یکم مهر ۱۴۰۲، یک سوختبر در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند، “نعمت‌الله کبدانی، حدودا ۳۸ ساله، فرزند حبیب‌ الله، متاهل، دارای ۳ فرزند و  اهل و ساکن زابل” عنوان شده است.

در این گزارش آمده است؛ عصر روز جمعه نیروهای ایست بازرسی نهبندان بدون ایست و هشدار قبلی زیر لاستیک های خودروی این سوختبر خارک انداختند که باعث واژگونی خودرو شده و راننده جان خود را از دست داده است.

‌در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل