سازمان ملل: آخرین کارخانه شیرین‌سازی آب دریا در غزه تعطیل شد

رادیو زمانه

به‌گزارش روزنامه هاآرتص اسرائیل، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۵ مهر / ۱۷ اکتبر از تعطیلی آخرین کارخانه شیرین‌سازی آب دریا در غزه خبر داد. این آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به کم‌آبی و شیوع بیماری‌ها از طریق آب آلوده شدیداً ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که «بدون آب، مرگ مردم آغاز خواهد شد».

آژانس امدادرسانی سازمان ملل ضمن تکرار و تأکید بر نگرانی نسبت به پایان یافتن ذخایر سوخت در تمام بیمارستان‌های غزه در مدت ۲۴ ساعت، در بیانیه خود آورده است: «خاموش شدن ژنراتورهای جایگزین، جان هزاران بیمار را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد».

آژانس امدادرسانی سازمان ملل پیش از این گفته بود که روز سه‌شنبه بخش‌هایی از جنوب غزه به‌مدت سه ساعت آب دریافت کردند. این آژانس افزوده بود که تنها ۱۴ درصد از جمعیت نوار غزه از این آب بهره می‌برند. پزشکان بیمارستان ناصر در خان‌یونس، واقع در جنوب غزه به شبکه الجزیره گفته‌اند که کل فعالیت‌های یک بخش از این بیمارستان به‌دلیل کمبود ذخایر و منابع، به‌ویژه کمبود سوخت، به حالت تعلیق درآمده و در حال حاضر بیماران به بخش‌های شلوغ دیگری منتقل شده‌اند که هنوز سوخت دارند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل