مهدی محمدی فرد به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مهدی محمدی فرد، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری به شش سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. پرونده وی پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور به این شعبه ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی محمدی فرد، به شش سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری صادر و به آقای محمدی فرد ابلاغ شده، وی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.”

روز یکشنبه نهم مهرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای محمدی فرد در شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری به عنوان دادگاه هم عرض برگزار شد.

مهدی محمدی فرد پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهامات «افساد فی الارض» و «محاربه» به دوبار اعدام محکوم شده بود. نهایتا این حکم توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده وی جهت تعیین شعبه هم عرض به دادگاه انقلاب ساری بازگردانده شد.

افزون بر این، مهدی محمدی فرد، از بابت اتهاماتی دیگر از قبیل «تبلیغ علیه نظام» به شش ماه حبس، از بابت اتهام «اغوا تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر» به دو سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به تحمل یک سال حبس، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخل کشور به چهار سال حبس، محکوم شده بود.

مهدی محمدی فرد، فرزند صاحب و متولد ۱۳۸۲، پیشتر در تاریخ ۸ مهرماه امسال در رابطه اعتراضات سراسری در نوشهر توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل