ورزشگاه جدید تهران روی خطرناک‌ترین گسل‌ها برای افزایش قیمت زمین‌های یک نفر

در برنامه شب گذشته تهران ۲۰، مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران جانمایی ورزشگاه جدید پایتخت را در محل بزرگترین فرونشست‌ها دانست و فریبرز ناطقی الهی، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی هم معتقد است که این پیشنهاد برای «افزایش ارزش زمین‌های یک نفر» گرفته شده است.

این زمین‌ها در محدوده قبر روح‌الله خمینی، بنیان‌‌گذار جمهوری اسلامی است و با پیشنهاد سیدحسن خمینی قرار است در محدوده شهر آفتاب در جنوب تهران ساخته شود.

ناطقی الهی در این رابطه در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، گفت: «چرا ورزشگاه جدید را در جایی می‌خواهید بسازید که اکثر گسل‌های جنوب تهران در آن پهنه است. ۳۰۰ هکتار زمین را تخصیص دادند به این قضیه که بزرگ‌ترین ورزشگاه ایران در آنجا ساخته شود. من مهندس سازه هستم، می‌شود ساخت، ولی به صد برابر هزینه تمام شده. اولین و تنها چیزی که به ذهن من رسید این بود که گفتم این ۳۰۰ هکتار برای یک نفر است که می‌خواهد بفروشد چون آنجا هیچ کسی نمی‌رود. این دیوانگی است. این شهر را که نمی‌شود به راحتی فروخت.»

 

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران با وجود اظهار نظر رسمی معاون اجرایی رییس‌جمهور برای جانمایی این مکان برای ساخت استادیوم جدید، گفت: «ما مخالف جانمایی این مکان نیستیم. یکی از نگرانی‌های به‌جا در آن محدوده، فرونشست زمین در آنجاست. چون در جنوب غرب تهران با فرونشست مواجه هستیم که بیشترین سطح فرونشست را دارد.»

از: ایران اینترنشنال

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل