اجرای حکم اعدام چهار زندانی در زندان های عادل آباد شیراز و دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام چهار زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های عادل آباد شیراز و دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه امروز دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام سه زندانی  در زندان عادل آباد شیراز  به اجرا درآمد.

هویت این سه زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، اصغر جعفری، حدودا ۴۰ ساله، مجید موسایی، ۳۸ ساله و علی خیربین، ۴۲ ساله گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، اصغر جعفری سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. مجید موسایی و علی خیربین نیز از دو سال پیش در یک پرونده مشترک بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

این سه زندانی ظهر روز یک‌شنبه ۳۰ مهر ماه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بودند.

از سوی دیگر، سحرگاه روز شنبه بیست و نهم مهرماه، یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

این زندانی زن پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود و در این گزارش هویت وی ذکر نشده است.

بر اساس این گزارش، این زن اهل شهرستان داران است و او را از زندان دولت آباد اصفهان جهت اجرای حکم اعدام به زندان دستگرد منتقل کرده بودند و این حکم روز شنبه بیست و نهم مهرماه به اجرا در آمد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل