کشف ۱۵ تن چوب‌ قاچاق جنگلی در صومعه‌سرا 

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از کشف ۱۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۹۱۸ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است، اظهار کرد: پلیس با تمام توان با متجاوزان حریم منابع طبیعی و جنگل‌ها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاقچیان چوب به مدت سه روز در صومعه‌سرا اجرا شد، افزود: ماموران انتظامی در این مدت با انجام اقدامات پلیسی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان، هفت دستگاه خودرو باری نیسان و یک دستگاه خودرو پیکان وانت حامل چوب را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف ۱۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها با همکاری منابع طبیعی خبر داد و گفت: در این راستا ۹ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۹۱۸ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ وهاب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل