اذعان رئیس قرارگاه ارشاد مدیران به ریشه‌ای بودن فساد: «نمی‌توان گفت با فساد مبارزه شده»

افشای «فساد دو میلیارد دلاری» در واردات چای با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است

افشای «فساد دو میلیارد دلاری» در واردات چای با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است

رئیس نهادی با عنوان «قرارگاه گشت ارشاد مدیران» در ریاست جمهوری ایران اذعان کرد که «فساد» در دستگاه‌های اداری ایران «ریشه دوانده» و این موضوع دیگر قابل کتمان نیست.

علی خان‌محمدی که پیشتر سخنگوی «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» بوده روز سه‌شنبه، ۱۴ آذر به وب‌سایت دیده‌بان ایران گفت برخورد با فساد مدیران «ضعف‌های قانونی» دارد و مدعی شد ارزیابی عملکرد و پاسخگو کردن و جابه‌جایی آنها «خلأ قانونی» دارد.

بعد از افشای آن چه «فساد دو میلیارد دلاری» در واردات چای به ایران توسط مدیران «گروه کشت‌وصنعت دبش» خوانده شد، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی گفت «۶۰ مدیر» دولتی در ارتباط با آن جابه‌جا شدند.

بر اساس گزارش قوه قضائیه، این شرکت بخش عظیمی از دلار نیمایی را که از بانک مرکزی برای واردات چای و کاغذ دریافت کرده، در بازار آزاد به قیمت بالا فروخته و کالایی از خارج وارد نکرده است.

رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران همچنین گفته است «گزارش‌های متعددی» درباره «فساد اخلاقی» مدیران به این قرارگاه رسیده است که در مواردی به تشکیل پرونده در قوه قضائیه رسیده است.

وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در نیمه آبان‌ماه سال جاری تأیید کرد رضا ثقتی، مدیرکل پیشین اداره ارشاد استان گیلان که برکنار شده بود، به دلیل آن که دستگاه قضایی برای او حکمی صادر نکرده، همچنان در این وزارتخانه مشغول به کار است.

اواخر تیرماه فیلمی از رضا ثقتی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی بودند که او با مردی که در این فیلم صدایش شنیده می‌شود رابطه جنسی داشته است.

خان‌محمدی در گفت‌وگوی روز گذشته خود گفته است پرونده رضا ثقتی در قوه قضائیه تشکیل شده و باید دید چه حکمی صادر می‌شود.

او افزود این قرارگاه همه پرونده‌های «فساد اخلاقی» مدیران را که از سراسر کشور گزارش شده است، «علنی» نکرده است.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل