یک نماینده مجلس: باید یارانه تا ۳ میلیون تومان افزایش یابد

یک نماینده مجلس با انتقاد از بودجه سال آینده گفته است که باید یارانه نقدی بین ۲ الی ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شود و با تصویب این لایحه اگر در سال ۱۴۰۲ کسی ۶۰ میلیون تومان مالیات داده بود، در سال آینده باید ۱۰۰ میلیون تومان مالیات بپردازد.

محمد باقری بنابی تاکید کرده که دولت ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه تعیین کرده که منابع و مصارف هدفمندی یارانه به صورت شفاف ارائه نشده است و مشخص نیست قرار است از کجا تامین و کجا هزینه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرده هدفمندی یارانه‌ها با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود بلکه باید یارانه بالای ۲ الی ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شود.

بودجه سال ۱۴۰۳ درحالی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود که انتقادات بسیار زیادی به آن وارد است.

بزرگ‌ترین انتقاد از بودجه در بحث افزایش مالیات‌ها است. وب‌سایت «تجارت‌نیوز» نیز به بررسی لایحه بودجه پرداخته و نوشته است «اولین بخش از لایحه بودجه، حامل اعداد و ارقام عجیبی است.» به نوشته این وب‌سایت، در لایحه آمده است که «درآمدهای مالیاتی با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال جاری، به یک هزار و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.»

خبرگزاری «مهر» نیز نسبت به افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی واکنش نشان داده و نوشته است که «در سال آینده درآمدهای مالیاتی نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش پیدا کرده که بخشی از آن ناشی از بالا رفتن میزان تورم کشور است، البته تورم سال جاری حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد گزارش شده نه ۵۰ درصد.»

این افزایش در حالی است که کارشناسان معتقدند فشار مالیاتی در نهایت منجر به بالا رفتن قیمت کالا و خدمات در ایران می‌شود و تورم ناشی از آن به مشکلات معیشتی دامن خواهد زد.

از: صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل