افزایش شمار اعدام شدگان در زندان بیرجند به ۹ تن

 

خبرگزاری هرانا – با احراز هویت یک زندانی دیگر که سحرگاه روز چهار شنبه ششم دی ماه، در زندان بیرجند اعدام شده اند، تعداد اعدام شدگان آن روز به ۹ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه روز چهار شنبه ششم دی ماه ۱۴۰۲، دستکم ۹ زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت شش تن از آنها، اسماعیل قادر مقام (براهویی)، سی و دو ساله، فرزند سعید محمد، اهل زاهدان و ساکن بیرجند، احمد گرگیج، حدودا سی ساله، مجرد، اهل و ساکن زابل، محمد حصاری، پنجاه و پنج ساله، متاهل، پدر دو فرزند، اهل و ساکن کرمانشاه، ابراهیم نهتانی، اهل و ساکن زاهدان، عبدالغفور گرگی(براهویی)، اهل سیستان و بلوچستان و مهدی دهمرده، ۳۱ ساله، فرزند محمد علی، متاهل و اهل زابل گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، از میان آنها مهدی دهمرده در ۱۳۹۷ در بیرجند با اتهامات مرتبط به مواد مخدر بازداشت و توسط دادگاه این شهر به اعدام محکوم شده‌ بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳ دست کم ۷۴۶ شهروند از جمله ۲۰ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام شش نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۵۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۴ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل