سرنوشت دو شهروند خوزستانی محکوم به اعدام همچنان مجهول است

2arab

به گزارش آقای کریم دحیمی فعال حقوق بشر، سرنوشت دو زندانی سیاسی خوزشتانی به نامهای علی چه بیشاط و سید خالد موسوی، که از ١٨ مارس سال جاری، توسط نیروهای اداره اطلاعات، از زندان فجر دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده اند، کماکان نامعلوم است.

مقامات امنیتی از دادن هرگونه اطلاعاتی در مورد این دو زندانی سیاسی طفره می روند. خانواده های آنها ۴۰ روز است که به سایر مراجع قضایی و امنیتی مراجعه می کنند اما در این باره هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

هفته گذشته وکیل این دو فعال عرب نیز از دادگاه انقلاب اهواز و اداره اطلاعات در خواست دیدار با موکلین خود نموده که مقامات قضائی و امنیتی درخواست وی را رد کردند. آقای ” ترابی” حتى از نتیجه حکم صادره از دیوان عالی کشور اظهار بی اطلاعی می کند.

طبق معاهدات و قوانین بین المللی که ایران به آنها پایبند است وکیل حق دارد با موکل خود ارتباط داشته باشد.

علی چه بیشاط و سید خالد موسوی به موجب دادنامه شماره ٩١٠٩٩٨۶١١٩٩٠١٢٢١ شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به اتهام “جنگ با خدا” و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شدند.

این دو نفر به همراه چند نفر دیگر در تاریخ ١١/١١/٢٠١٢ توسط اداره اطلاعات شوش دستگیر شده و پس از ماهها تحت شکنجه شدید جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز مجبور به “اعترافات” اجباری شده اند امری که بر خلاف تمام میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی و حتى بر خلاف اصل ٣٨ قانون اساسی ایران است.

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل