افزایش ۱۷ درصدی بازماندگان از تحصیل در ایران

آرشیو

وب سایت «تجارت نیوز» از افزایش ۱۷ درصدی بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته نسبت به سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ خبر داد.

تجارت نیوز به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نوشت که بیش از ۹۱۱ هزار تن در سال تحصیلی گذشته از تحصیل بازماندند.

در این گزارش تاکید شده است که بیش از ۲۷۹ هزار تن نیز در این بازه زمانی ترک تحصیل کردند.

این آمار در شرایطی منتشر شده است که صدای آمریکا روز ۱۱ دی سال جاری با استناد به آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران گزارش داده بود که تنها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نزدیک به ۹۳۰ هزار تن از دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ترک‌تحصیل کرده‌اند.

براساس این آمار بیش از ۱۷۵هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، ۱۹۸ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه و ۵۵۷ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم از ادامه تحصیل باز مانده‌اند.

مرکز آمار جمهوری اسلامی همچنین در مهر ماه اعلام کرده بود که دست کم «۵۵۶ هزار نوجوان» ایرانی قبل از ورود به مقطع دبیرستان، به دلایلی که اصلی‌ترین آن، «فقر و محرومیت» است، مجبور به «ترک تحصیل» می‌شوند.

مرور آمار تورم نشان می‌دهد که در سال ۹۵ و ۹۶ تورم در ایران در محدوده ۱۰ درصد بوده که در سال ۹۷ به بالای ۲۷ درصد رسیده است.

در سال ۹۸ نیز تورم ۳۵ درصد و در سال ۹۹ به بیش از ۳۶ درصد صعود کرد. در سال ۱۴۰۰ تورم از مرز ۴۶ درصد هم گذشت و در سال ۱۴۰۱ تورم کشور همچنان در بالای ۴۶ درصد باقی ماند.

از: صدای آمریکا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل