کارگران شرکت نفت فلات قاره در بهرگان تجمع اعتراضی برگزار کردند

تجمع اعتراضی کارکنان عملیاتی شرکت نفت فلات قاره بهرگان

صدای آمریکا

کارگران شرکت نفت فلات قاره بهرگان روز جمعه ۶ بهمن بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش کانال تلگرامی «افکار نفت»، پایگاه اطلاع‌رسانی مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت ایران، معترضان از جمله خواستار «حذف سقف حقوق»، «حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی»، «عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی» و «عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت» شده‌اند.

به گزارش «افکار نفت»، گروهی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در جزایر سیری و خارک نیز یکشنبه اول بهمن، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محل کار خود تجمع کردند.

معترضان عدم پرداخت بخشی از حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت را «بر خلاف مفاد قرارداد استخدامی» و نتیجه گزارش‌ها درباره «حقوق‌های غیرقانونی» «مدیران ارشد ستادی نشین غیر نفتی» در سال ۹۵ می‌دانند.

کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در مناطق دیگر عملیاتی همچون جزیره قشم، سکوی سلمان، سکوهای بلال و ایلام، سکوی دریایی ابوذر و سکوی فروزان تاکنون بارها برای مطالبات صنفی خود دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند.

دستمزدهای پایین به رغم افزایش روزافزون قیمت کالاهای اساسی و خدمات در ایران و تشدید تورم، اعتراضات کارگران و سایر مزدبگیران در کشور را به دنبال داشته است.

وضعیت بغرنج معیشت در ماه‌های گذشته بارها اصناف مختلف را برای اعتراض به خیابان کشانده و تجمعات صنفی و معیشتی کماکان در چند روز هفته در شهرهای ایران برپا می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل